انواع عمل های لاغری: ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، لیپوماتیک و بای پس معدهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

انواع عمل های لاغری

یکی از معضلات بزرگ این روزهای بشر، اضافه وزن است. حال بسیاری برای حل این معضل از روش های غیر طبیعی استفاده می کنند تا به یک تناسب ایده آل برسند. در ادامه مطلب تیم تکامگ شما را با انواع عمل های لاغری آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y

یکی از شایع ترین عمل های زیبایی، عمل بای پس معده به روش Roux-en-Y است. در این عمل قسمت بالایی معده را برش می دهند و باقی مانده معده که به اندازه یک گردو است و فقط ۲۵ گرم غذا در خود نگه می دارد، باقی می ماند. توجه داشته باشید که این عمل بازگشت ناپذیر است.

عوارض عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y

افرادی که این عمل را لاغری از انجام می دهند بیشتر دچار سوء تغذیه، عدم جذب ویتامین ها، کمبود ویتامین B12 و D، بروز فتق و سنگ صفرا و در آخر دچار سندروم دامپینگ می شوند که فرد مورد نظر دوباره باید عمل جراحی را تجربه کند.

حتماً بخوانید: آیا می دانستید که خودرن سالاد باعث افزایش وزن می شود؟

عمل لاغری بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک توسط (duodenal switch)

یکی از انواع عمل های لاغری است که می تواند کمی پیچیده تر از عمل های دیگر باشد. در این عمل ۸۰ درصد معده فرد مورد نظر حذف می شود و لوله ای که غذا را در روده کوچک آزاد می کند به همراه بخش محدودی از روده بزرگ که معمولاً به معده وصل است در بدن فرد باقی می ماند.

عوارض عمل لاغری بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک

از عوارض این عمل لاغری می توانیم به عفونت ریه و مشکلات تنفسی، استفرغ، سوء تغذیه، خونریزی بیش از حد، افت قند خون، فتق و واکنش های غیر طبیعی به بیهوشی اشاره کنیم.

انواع عمل های لاغری
انواع عمل های لاغری

عمل لاغری لاپاراسکوپی باندینگ شکمی قابل تنظیم

در این عمل جراحی باندی قابل باد کردن را به بالاترین بخش معده می بندند. حال زمانی که این باند پر از باد شود، باعث فشرده شدن معده می شود.

عوارض  عمل لاغری لاپاراسکوپی باندینگ شکمی قابل تنظیم

فردی که این عمل را انجام داده با مشکلاتی چون لغزش و عدم کارکرد حلقه، حالت تهوع و استفراغ در زمان پرخوری، مشکلات محل تنظیم باند در زیر پوست، بازگشت چاقی در صورت مصرف زیاد شیرینی و عفونت حلقه که اگر این موضوع پیش بیاید حلقه باید از طریق لاپاروسکوپی خارج شود.

حتماً بخوانید: بهترین رژیم لاغری مخصوص افرادی که می خواهند لاغر شوند

عمل لاغری لیپوماتیک (پیکر تراشی)

این عمل زیبایی هم جزء عمل های پیچیده به حساب می آید. همانطور که از نام این عمل واضح است، جراح چربی های فرد مورد نظر را بدون درد و خونریزی از بدن خارج می کند.

عوارض عمل لاغری لیپوماتیک (پیکر تراشی)

از عوارض این عمل باید به واکنش آلرژیک، آمبولی ریه، ورم ریه، سوختگی پوست، عفونت، کمبوی پوست و سوراخ شدن بعضی از اعضای بدن اشاره کرد.

انواع عمل های لاغری
انواع عمل های لاغری

عمل لاغری لیپوساکشن (لیپوپلاستی)

این عمل لاغری یک روش جراحی زیبایی است. در این عمل جراح با استفاده از یک لوله کوچک استیلی به نام کانول چربی های اضافی بدن را از نقاطی خاص خارج می کند.

عوارض عمل لاغری لیپوساکشن (لیپوپلاستی)

افرادی که این جراحی را انجام می دهند بیشتر دچار تجمع مایع زیر پوست، تورم مداوم، ناهمواری یا شلی پوست، عوارض قلبی و ریوی، آسیب رسیدن به اعصاب، رگ های خونی، ریه ها و عضلات بدن و عمل مجدد به دلیل عفونت می شوند.

حتماً بخوانید: فواید مصرف سبوس برای سلامتی بدن

عمل ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)

در این عمل جراح چربی ها و پوست های اضافی بدن را حذف می کند و عضلات شکم را تنگ و صاف می کند.

عوارض عمل ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)

از عوارض این عمل بی حسی در پوست، شل شدن پوست، باقی ماندن اثر زخم و ضعف بدنی می تواند باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }