ضد تعریق های طبیعی بهتر هستند یا ضد تعریق های غیر طبیعیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی

اکثر افراد کره زمین هر روز با مشکل بوی بد بدن خود به واسطه ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی مبارزه می کنند. اما در این بین بعضی از افراد در راه مبارزه شکست می خورند و نمی توانند با بوی بد بدن خود مقابله کنند.

امروز تیم تکامگ شما را با تمامی فواید و مضرات ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی آشنا خواهد کرد.

ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی
ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی

زاج سفید برای عرق بدن

یکی از اولین مواردی که شما برای کنترل تعریق بدن خود با آن مواجه می شوید، زاج سفید است. زاج سفید یا همان سولفات آلومینیوم یکی از موادی است که جلوی تعریق بدن شما را می گیرد و مانع بوی بد گرفتن بدن شما می شود. اما موضوعی که سبب ممنوعیت استفاده از زاج سفید برای کنترل تعریق بدن شده، ایجاد اختلال در روند طبیعی عرق کردن است.

زاج سفید به دلیل دارا بودن درصد بسیار بالای آلومینیوم می تواند در روند تعریق بدن و کارکرد غدد لنفاوی شما اختلال ایجاد کند.

حتماً بخوانید: از بین بردن لکه های زرد تعریق از روی لباس

سنگ مرداب برای عرق بدن

از دئودورانت های بسیار معروف عطاری های سنگ مرداب است. حتماً اگر شما به بعضی از عطاری ها مراجعه کنید برای درمان تعریق بدن شما سنگ مرداب را پیشنهاد می دهند. باید بگوییم سنگ مرداب به دلیل دارا بودن درصد بالای سرب در خود می تواند جذب پوست و سبب مسمومیت، کبد چرب و مشکلات بسیار جدی تر شود. از طرفی دیگر سنگ مرداب به دلیل قلیاییه بودن خود می تواند سبب واکنش های آلرژیک شود.

ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی
ضد تعریق های طبیعی و غیر طبیعی

زینک اکساید برای عرق کردن

زینک اکساید هم همانند زاج سفید در تعریق بدن اختلال ایجاد می کند. اما فقط اختلال در تعریق نیست که استفاده از زینک اکساید را ممنوع کرده، بلکه مشکلاتی از قبیل التهاب غدد لنفاوی و خارش و درد در ناحیه زیر بغل می تواند افراد مصرف کننده را مورد تحدید قرار دهد.

حتماً بخوانید: چگونه با بوی بد تعریق مبارزه کنیم؟

نظافت ناحیه زیر بغل

عرق به خودی خود هیچ بویی ندارد، ولی زمانی که با باکتری ها و چربی ها تماس پیدا می کند سبب ایجاد بوی بد می شود. پس اسکراب و لیف کشیدن ناحیه زیر بغل می تواند کمک زیادی در کاهش بوی بد تعریق شما داشته باشد.

حتماً بخوانید: چند روش ساده برای درمان تعریق بیش از حد بدن

استفاده از اقلام ضد تعریقی

اگر به یکی از هایپر مارکت ها مراجعه فرمایید حتماً با انواع مختلفی از ضد تعریق ها آشنا خواهید شد. این ضد تعریق ها می توانند از نوع های مختلفی چون دئودورانت، بادی اسپلش، بادی میست، استیک، رول ضد تعریق و اسپری باشند.

حال شما با خرید یکی از این محصولات می تواند بلافاصله بعد از استحمام بدن خود را با این ضد تعرق ها پوشش دهید تا از بوی بد عرق در امان باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }