مرسدس بنز SLS AMG؛ ققنوس صنعت خودروسازی مرسدس بنززمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی مرسدس بنز SLS AMG

بعد از غوغای مرسدس بنز SLR مکلارن در دنیا همه ی ما منتظر بودیم که بنز در سال های ۲۰۰۸ خودروی خود را بازنشسته کند و برای آن جانشینی انتخاب کند. سال ۲۰۰۹_۲۰۱۰ بود که بنز در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت جانشین شاهکار خودروی اسپرت خود را با نام SLS رونمایی کرد. اما SLS آنطور که باید نتوانست خود را همانند SLR مکلارن در دل مردم جا کند. در این زمان مرسدس بنز متوجه شد که کاری بسیار دشوار برای معرفی خودروی اسپرت جدید خود دارد و احتیاج به زمان زیادی برای به سر انجام رساندن طراحی جدید خود دارد.

بررسی مرسدس بنز SLS AMG
بررسی مرسدس بنز SLS AMG
حتماً بخوانید: پورشه ۹۱۱؛ پاپریکای صنعت خودروسازی پورشه

طراحی ظاهری SLS AMG

بنز با معرفی و ساخت SLR مکلارن توقع مردم جهان و خودروبازان را از طراحی خود بسیار بالا برده بود. می شود گفت آنقدر طراحی SLR مکلارن زیبا و جذاب بود که هنوز بسیاری از خودروبازان تشنه ی خرید یک نسخه از آن هستند. با این وجود مرسدس بنز کاری بسیار دشوار برای جانشین خودروی خود داشت.

سال ۲۰۰۹ سالی بود که ققنوس بنز هنوز نتوانسته بود آن شور و شوق SLR مکلارن را پیدا کند. اما در سال ۲۰۱۳ با رونمایی SLS AMG سری بلک آن اتفاق زیبایی که بنز توقع آن را داشت رقم خورد و توانست خودروی خود را به جذاب ترین صورت ممکن جلوه دهد.

می شود رمز موفقیت SLS AMG سری بلک آیرودینامیکی دانست که بنز از هر نقطه این خودرو استفاده کرده بود تا به یک شتاب بی نهایت برسد. هودی ها، بامپر زیر سپر، اسپویلر صندوق عقب، رینگ های ۵ پره ای دوبل و قطعات کرومی و فیبر کربن از اجزایی هستند که توانست SLS AMG را از یک طراحی ساده به یک طراحی کاملاً پرفورمنس تبدیل کند.

بررسی مرسدس بنز SLS AMG
بررسی مرسدس بنز SLS AMG

امکانات رفاهی SLS AMG

نه SLS AMG بلکه تمامی خودروهای سوپر اسپرت سازندگانشان بیشتر تمرکز خود را بر روی سواری، قدرت و پرفورمنس گذاشته اند تا امکانات رفاهی. پس می شود نتیجه گرفت که توقع داشتن امکانات رفاهی عجیب و غریب در این خودرو کمی خارج از تفکرات مهندسان مرسدس بنز است. برای درک بهتر این موضوع می توانید به مشخصات جانشین SLS AMG یعنی مرسدس بنز GT مراجعه فرمایید.

بررسی مرسدس بنز SLS AMG

حتماً بخوانید: مرسدس بنز AMG GT یک جانشین خوب برای SLS

کابین SLS AMG

طراحی ظاهری و گذشته ی طراحی های خودروهای سوپر اسپرت مرسدس بنز این توقع برای بیننده ایجاد می کند که کابین خودرو همانند بدنه خودرو از یک سبک طراحی متفاوت برخوردار باشد. اما SLS AMG بر خلاف تفکرات بیننده ها عمل کرده است و کابین خود را همانند دیگر خودروهای کمپانی بنز مجهز و طراحی کرده است. شاید مرسدس بنز اعتقاد دارد که اصالت طراحی داخلی باید در این خودرو حفظ شود. !ما چه می دانیم از صنعت جذاب اشتوتگارتی ها!

در نگاه کلی به کابین می توانیم ارگونومیک بسیار خوب مرسدس بنز را متوجه شویم، البته منظورمان از ارگونومیک صندلی ها و جایگیری دکمه ها است، نه دید کابین از بیرون.

بررسی مرسدس بنز SLS AMG
بررسی مرسدس بنز SLS AMG
حتماً بخوانید: فراری ۴۵۸ یک سوپر اسپرت ایتالیایی

سواری

SLS AMG از چندین تیپ مخلتف موتوری بهره می برد، ولی در کل تمامی نسخه های آن از یک پیشرانه هشت سیلندر بهره می برند. البته SLS AMG یک نسخه ی تمام الکتریکی هم دارد که سریع ترین نسخه ای این خودرو است.

در مورد سواری این خودرو باید بگوییم با اینکه روی تعلیق این خودرو بسیار کار شده، ولی شما از یک سواری خشک در کابین این خودرو بهره می برد. البته فراموش نکنید که سواری خشک ذات خودروهای اسپرت است.

بررسی مرسدس بنز SLS AMGرقیب

آئودی R8 و فراری ۴۵۸ از رقبای اصلی این خودرو محسوب می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }