با تمامی دستگاه ها و کاربردهای لیزر موهای زائد آشنا شوید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

دستگاه های لیزر موهای زائد

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما اصلاً چیزی به نام لیزر الکسانداریت و دایود نداریم. در واقع این نام ها، نام اشعه هستند و به طور اشتباه بعضی از افراد آن ها را دستگاه لیزر معرفی می کنند.

لیزر الکساندرایت چیست؟
لیزر الکساندرایت چیست؟

لیزر الکساندرایت چیست؟

این نوع لیزر مناسب پوست های روشن و گندمی متوسط است و برای افرادی که پوست تیره دارند اصلاً مناسب نیست. هنگام استفاده از لیزر الکساندرایت شما متوجه خواهید شد که دستگاه هیچ تماس مستقیم با پوست شما ندارد و سر دستگاه با فاصله از پوست شما قرار می گیرد. توجه کنید که این نوع لیزر برای موهای نازک مؤثر است. در آخر هم باید بگوییم معروف ترین برندهایی که از اشعه ی الکساندارایت در لیزر خود استفاده می کنند، لیزر کندلا و آپوجی است.

لیزر دایود چیست؟
لیزر دایود چیست؟

لیزر دایود چیست؟

این نوع لیزر برای پوست های تیره بسیار مناسب است. لیزر دایود به دلیل عمق نفوذ بالا به پوست برای موهای پر تراکم، موهای بدن آقایان، موهای ناحیه بیکینی و زیر بغل بسیار مناسب است. برای انجام این لیزر ابتدا به بدن شما یک ژل روان کننده می زنند و سر دستگاه را مستقیماً روی بدن شما می گذارند و روی پوست شما می کشند.

حتماً بخوانید: قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید به چه مواردی توجه کنیم؟

لیزر NDYAG

این نوع لیزر بیشتر به صورت ترکیبی با دیگر لیزرها استفاده می شود. لیزر NDYAG بیشتر مناسب پوست های تیره است و کاربرد آن از بین بردن موهای زائد است. البته توجه کنید که این لیزر کاربردهای مختلفی هم دارد.

لیزر ترکیبی
لیزر ترکیبی

لیزر ترکیبی چیست؟

کمپانی های زیادی روی این نوع لیزر کار می کنند تا بتوانند یکی از کارآمدترین نوع لیزر را برای موها و پوست های مختلف بدست آورند. در واقع لیزرهای ترکیبی از طیف وسیع تری از پوست و موهای مختلف را پشتیبانی می کنند. کارکرد این دستگاه به گونه ای است که به صورت هوشمدانه تشخیص می دهد که هر ناحیه از بدن به چه نوع لیزری احتیاج دارد.

اگر بخواهیم به چند برند معروف در زمینه لیزر ترکبیی اشاره کنیم، برند کندلا با تریکب لیزر اِن دی یاگ و الکساندرایت و برند پلاتینیوم با ترکیب لیزر اِن دی یاگ، الکساندرایت و دایود می تواند مثال های خوبی باشند.

حتماً بخوانید: لیزر موهای زائد برای چه کسانی مجاز نیست؟

IPL و SHR چیست؟

این دو اصلاً لیزر نیستند، بلکه اشعه نور تقویت شده هستند که از حاصل چند طول موج مختلف بدست می آید. این نورها بیشتر برای موهای زائد مؤثر هستند و به دلیل عمق کمی که دارند افراد مورد نظر باید برای رفع موهای زائد خود تعداد جلسات زیادی را تجربه کنند. به این موضوع هم توجه کنید که اثر بخشی این نورها نسبت به دیگر لیزرها کمتر است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }