نقش ورزش در سلامت پوست و موی سرزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تأثیر ورزش بر پوست و مو

ورزش کردن برای پوست و مو همانند یک تیغ دو لبه عمل می کند. در واقع هم اثر مثبت دارد و هم اثر منفی. اما اگر ما به صورت اصولی ورزش کنیم، می توانیم این تیغ دو لبه را تبدیل به تیغی کنیم که چروک، پیری، آکنه و … را برش دهد.

تأثیر ورزش بر پوست و مو
تأثیر ورزش بر پوست و مو

نقش ورزش در سلامت پوست

هنگامی که شما ورزش می کنید گردش خون شما زیاد می شود و این موضوع سبب تحریک کلاژن های پوست و در نتیجه سبب جوانسازی پوست شما می شود. جالب است بدانید شما با ورزش کردن هورمون کورتیزول بدن خود را که بیشتر در هنگام استرس و اضطراب ترشح می شود را کنترل می کنید و پوست خود را از جوش و چروک های پوستی نجات می دهید.

حتماً بخوانید: دلایل ریزش موی سر چیست و چگونه باید ریزش موی سر خود را کنترل کنیم؟

نقش ورزش در سلامت موی سر

همانطور که گفته شد ورزش سبب گردش خون بدن می شود. حال موی سر ما برای پر پشت شدن و جلوگیری از ریزش خود احتیاج به گردش خود در ناحیه سر دارد. پس می شود متوجه شد که گردش خون هنگام ورزش سبب رشد موی سر و جلوگیری از ریزش می شود.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

نقش ورزش در خواب

یکی از نکات مثبت ورزش کردن، تنظیم شدن خواب شبانه روز است. حال اگر شما خواب منظمی داشته باشید، می توانید در بدن خود از ترشح بهتر هورمون های رشد برای بازسازی سلول های بدن خود برخوردار باشید. زمانی که سلول های بدن شما بازسازی می شود مطمئناً شما از پوست و موی سلامت تری برخوردار خواهید بود.

تأثیر ورزش بر پوست و مو
تأثیر ورزش بر پوست و مو

مضرات ورزش برای پوست

مسلماً شما هنگام ورزش کردن تعریق زیاد را تجربه خواهید کرد. در این زمان شما منافذ پوستتان باز می شود و با عرق و مقدار زیادی آلودگی منافذ پوستان بسته می شود. در این هنگام اگر شما صورت خود را شستشو ندهید تجمع آلودگی ها سبب جوش و آکنه می شود.

حتماً بخوانید: چند روش ساده برای درمان تعریق بیش از حد بدن

چه کاری انجام دهیم تا دچار جوش و آکنه بعد از ورزش کردن نشویم

قبل از ورزش حتماً صورت خود را شستشو دهید و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده سبک صورت خود را مرطوب کنید، بعد از ورزش کردن هم صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

به این موضوع هم توجه کنید که شما در زمان ورزش بدنتان دهیدارته (مقدار آب دفع شده بیشتر از مصرف شده است) می شود، پس نوشیدن آب کافی بعد از ورزش کردن می تواند شما را از آن شرایط نجات دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }