بی ام و سری ۷ نسل پنجم؛ کشتی لوکس باواریایی ها که در سال ۲۰۰۸ معرفی شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی بی ام و سری ۷ نسل پنجم

بعد از اینکه شرکت ستاره ایران قصر متحرک مرسدس بنز را وارد ایران کرد، رقیب خود را در ایران مشتاق کرد که به میدان بیاید و کشتی لوکس بی ام و را وارد ایران کند. پرشیا خودرو همان رقیب ستاره ایران بود که در سال ۲۰۰۹ سری اول نسل پنجم بی ام و سری ۷ را وارد ایران کرد. در آن سال ها در ایران فقط ۴ خودروی بنز S500، لکسوس LS، مازراتی کواتروپورته و بی ام و سری هفت بودند که در یک سگمنت در ایران شروع به رقابت کرده بودند و هر کدام با ارائه امکاناتی مهیج ما را به خرید خود دعوت می کردند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ به بررسی بی ام و سری ۷ نسل پنجم پرداخته است و امیدواریم این مطلب بتواند برای شما مفید واقع شود.

بررسی بی ام و سری 7 نسل پنجمطراحی ظاهری بی ام و سری ۷ نسل پنجم

دهه ی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰؛ دهه ای بود که حدوداً تمامی خودروها چهره عوض کردند و لباس هایی پوشیدند که تا به امروز هنوز از مد نیوفتاده اند و هنوز هم برای بیننده ها زیبا و جذاب به نظر می رسند. نسل ۵ سری هفت هم از این موضوع به خوبی پیروی می کند و خود را در آخرین سال های آن دهه به شکل زیبایی به مردم معرفی کرد.

هر زمان که نام خودروی لوکس بر زبان ها جاری می شود، حتماً بیننده ها شاهد یک خودرویی هستند که فاصله محوری آن ها زیاد است و از یک بدنه کاملاً عضلانی و بزرگ بهره می برند که با متریالی چون کروم خود را تزئین کرده اند.

اگر شما به طراحی بی ام و سری هفت نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید که با یک خودروی غول پیکر و دل گنده سر و کار دارید. بی ام و این سری از خودروی خود را با چراغ های خواب آلود، جلوپنجره بزرگ کلیوی، سپرهای عضلانی، خطوط کرومی و خطوط موازی به بازار معرفی کرد و توانست همانند گذشته از خودروی خود یک پرفورمنس واقعی در کنار لوکس بودن خارج کند.

امکانات رفاهی بی ام و سری 7

حتماً بخوانید: لکسوس LS 460؛ قصری که با آمدنش کاسبی آلمانی ها را بهم زد

امکانات رفاهی بی ام و سری ۷

حرف از نسل پنجم بی ام و سری ۷ است که در سال ۲۰۰۹ وارد بازار خودرویی دنیا شده است. پس ما با خودرویی که عمر بیش از ۱۰ سال دارد سر و کار داریم. اما باید بگوییم بی ام و فکر این روزها را کرده بود و کشتی لوکس خود را به بهترین امکانات رفاهی مجهز کرده است. باید بگوییم امکانات رفاهی این نسل از سری ۷ کاملاً می تواند با خودروهای امروزی رقابت کند و در بسیاری مواقع برگ برنده را نزد خود نگه دارد.

سواری بی ام و سری 7 نسل پنجم

حتماً بخوانید: بررسی خودروی لوکس مازراتی کواتروپورته

کابین نسل ۵ سری هفت

همانطور که گفته شد خودرو لوکس است، پس ما با شاسی و کابینی مواجه خواهیم شد که ابعاد و اعداد آن بزرگ است. سری هفت نسل ۵ از یک کابین بسیار بزرگ با ارگونومیک بسیار خوب بهره می برد و می تواند توقع یک جوان تا یک فرد مسن را به خوبی برآورده کند.

سواری بی ام و سری 7 نسل پنجمسواری بی ام و سری ۷ نسل پنجم

در آن سال ها خودروسازان یک کار بسیار قشنگی که می کردند این بود که در کنار موتور ۸ سیلندر خود دو توربو می گذاشتند و ماشین را از حالت تنفس طبیعی خارج می کردند تا یک خروجی بسیار خوبی بگیرند. سری هفت هم از این کار قشنگ در امان نبوده و قلب قشنگ هشت سیلندر خود را در کنار دو توربو قرار داده است و توانسته در مدل ۷۵۰Li بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت بگیرد و یک صفر تا صد زیر ۵ ثانیه از خودروی خود بگیرد.

حتماً بخوانید: بنز S 500 یک قصر متحرک

رقیب سری هفت

بنز کلاس S و لکسوس LS، مازراتی کواتروپورته از رقیبان این خودرو در ایران هستند.

ارزش خرید سری 7ارزش خرید سری ۷

با وجود حضور نسل ششم این خودرو در ایران هنوز ما شاهد محبوبیت نسل ۵ این خودرو در ایران هستیم و برای خرید آن باید مبالغی بالای ۲ میلیارد هزینه کنیم. اما باید بگوییم این مسائل دلیلی نمی شود که استهلاک بالا و هزینه نگهداری بالای این خودرو را فراموش کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }