فرق کرم های آبرسان و کرم های مرطوب کننده در چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کرم آبرسان چیست؟

کار این محصول آرایشی و بهداشتی کاملاً از نام خود پیروی می کند. این محصول آرایشی و بهداشتی با کمک ماده ای به نام هیومکتانت یا همان جذب کننده رطوبت، آب به پوستمان جذب می کند. در واقع هیومکتانت موادی هستند همانند گلیسیرین که می توانند رطوبت را جذب خود کنند.

آبرسان ها بیشتر از ترکیبات گلیسیرین، عسل، آلوئه ورا، اسید سیتریک، اسید لاکتیک و هیلارونیک بدست می آیند.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کار کرم های مرطوب کننده بیشتر جذب چربی های لازم برای پوست و حفظ رطوبت پوست است.

ترکیب بیشتر کرم های مرطوب کننده از روغن های طبیعی چون نارگیل، بادام، شی باتر، جوجوبا، لانولین، درخت چای و روغن میوه ها و دانه ها است.

فرق کرم آبرسان با کرم مرطوب کنندهروش استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده

روش استفاده از این دو محصول برای تمامی پوست ها یکسان است. شما کافی است اول با یک آبرسان پوست صورت خود را آبرسانی کنید و بعد با یک کرم مرطوب کننده صورت خود را مرطوب نگه دارید.

حتماً بخوانید: باورهای غلط در مورد وازلین

استفاده از مرطوب کننده برای پوست خشک

اگر شما به طور طبیعی در همه ی فصول سال پوستی خشک دارید و همیشه احساس می کنید پوستتان بعد از شستشو کشیده می شود و انگاری دارد جراحتی در آن ایجاد می شود، کافی از یک کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.

یک تفکر اشتباهی که این روزها بسیاری مرتکب آن می شوند، این است که از وازلین به عنوان یک مرطوب کننده استفاده می کنند. باید بگوییم استفاده از وازلین می تواند منافذ پوست را ببندد و نگذارد که پوست تنفس کند. پس به هیچ عنوان از وازلین به عنوان یک مرطوب کننده استفاده نکنید.

فرق کرم آبرسان با کرم مرطوب کنندهاستفاده از آبرسان برای پوست چرب

افرادی که از پوست چرب بهره می برند، آبرسان می تواند برای آن ها بهترین مرطوب کننده به حساب بیاید، زیرا آبرسان ها به دلیل حالتی که دارند می تواند به پوست های چرب احساس سبک تری دهد.

حتماً بخوانید: از کجا بدانیم چه نوع پوستی داریم؟

در آخر

کرم ها مرطوب کننده و کرم های آبرسان هر دو وظیفه رطوبت رسانی به پوست را دارند. اما موضوعی سبب تفاوت بین این دو محصول آرایشی و بهداشتی می شود، این است که شما اگر پوست خشک دارید بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و اگر پوست کم آب، کدر و بدون درخشندگی دارید، بهتر است از کرم های و سرم های آبرسان استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }