چگونه در ماه رمضان وزن خود را کم کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاهش وزن در ماه رمضان

بسیاری از روزه داران دوست دارند در ماه مبارک رمضان کاهش وزنی را تجربه کنند. در واقع آن ها می خواهند از رژیم محدود به خوردن در این ماه بهره ببرند و یک رژیم لاغری بلند مدت را تجربه کنند. در ادامه مطلب تیم تکامگ شما را با مواردی که در کاهش وزن شما در ماه رمضان تأثیرگذار است آشنا خواهد کرد.

نوشیدن آب در ماه رمضاننوشیدن آب

نوشیدن آب به ما کمک می کند تا بتوانیم مواد سمی بدنمان را دفع کنیم. سعی کنید در زمان های بین افطار تا سحر مایعات زیادی بنوشید تا بتوانید کاهش وزن در ماه رمضان را تجربه کنید.

حتماً بخوانید: خواص قهوه سبز برای رژیم لاغری

تغذیه سالم

تغذیه از مواد سالم خود می تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش وزن ما داشته باشید. در این ماه سعی کنید بیشتر از اقلام غذایی چون میوه، سبزیجات تازه، نوشیدنی های کم شیرین، خوراکی های آبپز، کباب و لبنیات استفاده کنید. البته به موضوع میزان کالری غذاهای خود باید بسیار توجه کنید.

حتماً بخوانید: خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنی

خواب تا ورزش

میزان خواب کافی و از همه مهمتر تنظیم خواب دقیق می تواند در این ماه در کاهش وزن شما بسیار تأثیرگذار باشد. در کنار خواب مناسبتان ورزش های سبکی مثل پیاده روی می تواند در زمینه کاهش وزنتان به شما کمک خوبی کند.

البته خانم ها خانه خود به خود با انجام کارهای منزلشان از این ورزش سبک بی بهره نیستند.

ماه رمضانمصرف چنده وعده غذا

سعی کنید مواد غذایی که بین افطار تا سحر تغذیه می کنید را در چند وعده کوچک تقسیم کنید و در فاصله زمانی مشخصی میل بفرمایید. این کار می تواند سبب کاهش وزن شما شود.

تنقلات ممنوع

این قسمت از مطلب برای بسیاری از روزه داران به دلیل منع خوردن تنقلاتی و شیرینی جاتی چون زولبیا و بامیه می تواند دشوار باشد. سعی کنید در فاصله افطار تا سحر از اقلام غذایی طبیعی چون خرما استفاده کنید.

غذاهای ماه رمضانغذاهای پروتئینی

غذاهای حاوی پروتئینی به دلیل اینکه ما را سیر می کنند و اشتهای کاذب ما را از بین می برند، می تواند وعده های غذایی خوبی برای کاهش وزن در ماه رمضان باشند.

حتماً بخوانید: چگونه بر گرسنگی کاذب خود غلبه کنیم؟

سحری

حذف وعده سحری خود می تواند عاملی بزرگی برای اضافه وزن باشد. زیرا شما در طی روز به دلیل نخوردن سحری گرسنه می شوید و برای جبران این موضوع هنگام افطار از غذای بیشتری استفاده می کنید که همین موضوع علتی است برای افزایش وزن شما.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }