موهای زیر پوستی؛ موهایی که زیر لایه شاخی پوست گیر افتاده اندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

موهای زیر پوستی

اکثر افرادی که موهای بدن خود را اصلاح می کنند با موهای زیر پوستی کاملاً آشنایی دارند. این موها در اکثر مواقع ما را با مشکلاتی چون التهاب، خارش پوست، تاول، اسکار، لک و قرمزی پوست دچار می کنند.

موی زیر پوستی موی زیر پوستی چیست؟

پوست بدن ما یک لایه ای به نام لایه شاخی دارد. حال اگر مویی زیر این لایه پوست محبوس شود و به رشد خود ادامه دهد، باعث ایجاد موی زیر پوستی می شود.

حتماً بخوانید: باورهای اشتباه در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی

دلیل به وجود آمدن موی زیر پوستی

اگر بخواهیم این موضوع را درصد بندی کنیم، باید بگوییم ۹۰ درصد تقصیر اصلاح و شیو موهای بدن است و ۱۰ درصد هم به دلیل مسائل پوستی و پوشیدن لباس های تنگ است.

شیو در خلاف جهت رویش مو، شیو کردن پوست خشک، شیوه با تیغ کند، شیو با تیغ چند لبه و اپلاسیون از مواردی هستند که باعث به وجود آمدن درصد ۹۰ می شوند.

اما می رسیم به آن ۱۰ درصد که بیشتر به دلیل خشکی و چربی بیش از حد پوست، لایه برداری نکردن پوست و پوشیدن لباس های تنگ و جنس نامرغوب به وجود می آید.

راه درمان

در اکثر مواقع افراد سعی می کنند با جسمی تیز یا با ناخن خود این موهای زیر پوستی را خارج کنند. اما باید بگوییم این کار می تواند باعث ایجاد لک در پوست شود. پس بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید، لیزر موهای زائد است. این کار می تواند ساده ترین روش و بهترین روش درمان باشد.

شیو کردنشیو کردن موهای زائد

ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید در کنار لیزر از دیگر روش های اصلاح موی زائد بهره استفاده کنیم. یکی از این روش ها اصلاح با تیغ است. شما هنگام انجام این کار باید اجازه دهید پوستتان با آب گرمی، گرم شود. بعد شروع می کنید به اسکراب یا لایه برداری پوست خود و سپس موهای بدن خود را به واسطه یک تیغ نو و با استفاده از فوم اصلاح یا شامپو بدن اصلاح می کنید. در آخر هم بدن خود را با یک لوسیون بدن چرب و مرطوب می کنید.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلت

اپیلیدی کردن موهای بدن

دوست و رفیق موهای زیر پوستی اپیلیدی است. زیرا این روش اصلاح مو فقط موها را از ریشه جدا می کند و لایه شاخی پوست را از بین نمی برد و باعث می شود موها بعد از رشد خود در یک لایه شاخی ضخیم گیر کنند.

اسکراب پوستاسکراب پوست

از هر روش اصلاح موی زائدی که شما استفاده می کنید، باید در کنار آن اسکراب پوست را فراموش نکنید. این کار باعث می شود لایه شاخی پوست از بین برود و احتمال به وجود آمدن موی زیر پوستی را به صفر برساند. توجه داشته باشید شما حتی اگر از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنید، باید پوست خود را حتماً لایه برداری کنید.

موهای زیر پوستی

حتماً بخوانید: قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید به چه مواردی توجه کنیم؟

لباس

یکی از مواردی که می تواند باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی شود، لباس های تنگ و جنس نامرغوب است. پس سعی کنید از لباس های راحت و نخی استفاده کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }