کی ام سی K7؛ کراس اووری از جنس طراحی قاره پیماییزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی خودروی کی ام سی K7

هر زمان در صنعت خودروسازی حرف از اصالت یک کمپانی در میان باشد، حتماً کمپانی هایی چون بنز، بی ام و، پورشه، آئودی، مازراتی و … اولین خودروسازی هایی هستند که در ذهن افراد تداعی می شوند. آیا دلیل این موضوع را می دانید؟ باید بگوییم این دست کمپانی ها همیشه به دنبال یک هدف مشخص بودند و هیچ زمان برای اینکه سهم بیشتری از بازار خودرو کسب کنند اصالت خود را زیر سوال نبردند. اگر به بی ام و اتاق ۷ نسل سوم تا نسل ششم نگاهی بی اندازید کاملاً متوجه می شوید که بی ام و سعی داشته به یک سبک طراحی جان ببخشد و آن را هر چند سال یکبار با تغییراتی بروز کند.

اما این داستان اصالت به هیچ عنوان در صنعت خودروسازی چینی های دیده نمی شود و ما هر طرحی از این صنعت را که می بینیم برایمان تازگی دارد و نمی توانیم به یک طرح و هدف مشترک در محصولات آن ها برسیم. کی ام سی K7 هم یکی از این محصولات بی اصالت چینی است که سعی داشته خود را با شبیه کردن به خودروهای محبوب دنیا خود را در دل دوستداران خودروهای کراس اوور جا کند.

کی ام سی K7طراحی ظاهری کی ام سی K7

وقتی بار اول به این خودرو نگاه می کنید، بعد از چند ثانیه ذهن شما مشغول این موضوع می شود که من این خودرو را در جایی دیدم. باید بگوییم ذهن شما درست می گوید و شما قبلاً چنین طراحی را در خودروی جیپ چروکی سال ۲۰۱۵ دیده اید. اما چینی ها برای طراحی خودروی کی ام سی K7 به تقلید از خودرویی در سال ۲۰۱۵ اکتفا نکردند و دوباره تقلیدی در سال ۲۰۲۰ از خودروی کیا کادنزا داشته اند و جلوپنجره خود را با الهام گیری از این محصول معروف کیا طراحی کرده اند.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و ما شاهد الهام گیری از روح خودروهای لوکس در این خودرو هستیم که با متصل کردن چراغ های عقب به هم می شود از این جریان با خبر شد. پس می شود نتیجه گرفت ما با خودرویی سر و کار داریم که طراحی آن چند قاره دنیا را گشته تا به ما رسیده است.

کی ام سی K7

حتماً بخوانید: FMC SX5؛ یک کراس اوور چینی تازه وارد به ایران

امکانات رفاهی کی ام سی K7

بازار خودرویی امروز جهان بسیار میل پیدا کرده است به خودروهای کراس اوور و می شود دید بعضی از کمپانی هایی که اصلاً ما فکر نمی کردیم روزی دست به تولید خودروهای SUV بزنند، دارند صنعت خودروسازی خود را به این سو می برند. به طور مثال می توانیم به کمپانی ایتالیایی فراری اشاره کنیم که این روزها با رونمایی اولین خودروی کراس اوور خود خبرهای خودرویی دنیا را مشغول خود کرده است.

پس همین مسائل سبب شده اکثر تولید کنندگان خودرو در دنیا به خصوص چینی ها خودروی خود را به بهترین امکانات رفاهی تجهیز کنند. کی ام سی K7 هم از این موضوع به خوبی پیروی می کند و خود را به امکانات رفاهی خوبی تجهیز کرده است.

کی ام سی K7کابین کی ام سی K7

اگر کمی خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی شده اند نگاهی بی اندازید، حتماً متوجه می شوید مانیتورها حرف اول و آخر را در کابین ها می زنند. کی ام سی K7 برای اینکه از این جریانات روز دنیا عقب نماند از صفحه کیلومتر تا نمایشگرهای خود را از ال سی دی هایی تشکل داده است که می شود با تعدادی کمی دکمه در روی کنسول و فرمان آن ها را تنظیم کرد.

در مورد فضای پای کابین این خودرو هم باید بگوییم که به لطف فاصله محوری خوب این ماشین از یک فضای پای خوبی در کابین برخوردار هستیم.

حتماً بخوانید: دیگنیتی پرایم؛ یک کراس اوور کوپه چینی

سواری

کی ام سی K7 به یک پیشرانه مشابه با جک S5 بهره می برد و خود را با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تجهیز کرده است. اما در اینجا موضوعی که ما را از هدفمان یعنی داشتن یک کراس اوور دورن شهری و برون شهری دور می کند و کمی در مسائل درون شهری ما را اذیت می کند، گیربکس دو کلاچه است. باید بگوییم این گیربکس به هیچ عنوان با وضعیت شهرهایی که ترافیک و سر بالایی دارند کنار نمی آید و صاحبان خود را در آینده با مشکلاتی روبرو می کنند.

کی ام سی K7

حتماً بخوانید: تقابل اس دبلیو ام G01 و دیگنیتی پرایم

رقیب کی ام سی K7

قیمتی که این روزها ما از این خودرو می شنویم حدود ۹۵۰ الی ۱ میلیارد است. پس می شود حدس زد رقیبان کی ام سی K7 خودروهایی چون دیگنیتی پرایم، اس دبلیو ام G01 و FMC SX5 هستند.

کی ام سی K7ارزش خرید کی ام سی K7

با وجود رقیبانی که کرمان موتور دارد، می شود حدس زد که این خودرو می تواند فروش خوبی را در کشورمان تجربه کند. اما باید بگوییم این خودرو رقیبان بسیار جدی دارد و می شود گفت بسیاری شاید با هزینه ای که می خواهند بپردازند، دیگنیتی پرایم را انتخاب خود قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }