کلاب هاوس؛ یک شبکه اجتماعی تازه نفسزمان مطالعه : ۳ دقیقه

کلاب هاوس

هر زمان که نام شبکه های اجتماعی بر زبان ها می آید، نرم افزارهایی چون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … گوش های ما را نوازش می کنند. اما اینبار یک شبکه اجتماعی جدیدی به نام کلاب هاوس آمده تا درصدی از شارژ گوشی ما را صرف استفاده خود کم کند و ما را همانند دیگر شبکه های اجتماعی معتاد خود کند. در واقع اگر بخواهیم این اپلیکیشن را با مثالی توضیح دهیم، باید بگوییم اگر شما فضای مجازی و کلاس های مجازی را آتش فرض کنید، کلاب هاوس را هم باید بنزین فرض کنید که آمده است شعله ی شبکه های اجتماعی را بلند کند.

کلاب هاوس چیست؟

همانطور که گفته کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی است که بیشتر تمرکز خود را روی ارتباطات بین افراد مختلف گذاشته است. در واقع کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صدا محور است و شما تنها می توانید با صدا با دیگران ارتباطات برقرار کنید.

کلاب هاوسکلاب هاوس چگونه معروف شد؟

تقریباً یک سال پیش و در سال ۲۰۲۰ بود که استارتاپی به نام کلاب هاوس شروع به فعالیت کرد. باید بگوییم این استارتاپ هم همانند دیگر استارتاپ ها در اوایل کار خود شاهد استقبال خوب مردم نبود. اما شرایطی چون کرونا و استقبال افرادی چون ایلان ماسک و دیگر افراد مشهور از این اپلیکیشن باعث شد بسیاری از مردم دنیا از آن استقبال بی نظیری کنند.

حتماً بخوانید: اتوکد یک نرم افزار بسیار کاربردی برای مهندسین

چگونه می توانیم در کلاب هاوس ثبت نام کنیم؟

قبل از ثبت نام باید بگوییم تنها راه ارتباطی شما با دیگران در این شبکه اجتماعی صوت است و شما نمی توانید همانند دیگر شبکه های اجتماعی چون تلگرام عکس و نوشته و فیلم و … ارسال کنید.

حال شما برای ثبت نام اول بایستی کاربر سیستم عامل IOS باشید تا بتوانید در این مجموعه شرکت داشته باشید. البته باید بگوییم این سخن ما در این تاریخی که این مطلب را می نویسیم معتبر است و مطمئن باشید حتماً برای کاربران سیستم عامل اندورید هم کلاب هاوس تدابیری اندیشیده است. البته شما اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید، می توانید با دانلود نسخه ی غیر رسمی در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنید.

اما اینجا جایی است که کلاب هاوس راه خود را از دیگر شبکه های اجتماعی جدا کرده و گفته هر فردی که می خواهد با اپلیکیشنی که من طراحی کرده ام کار کند، اول بایستی از فردی دعوت نامه بگیرد تا بتواند در اپلیکیشن من فعالیت داشته باشد. اما یک سوال پیش می آید و آن این است که اگر کسی از شما دعوت نکرد، آن وقت باید چی کار کنید؟ در پاسخ باید بگوییم شما بعد از نصب می توانید در کلاب هاوس با شماره تلفن همراه خود و یک پسورد ثبت نام کنید. حال یک نوتیفیکیشن به افرادی که شما به عنوان یک مخاطب در تلفن همراه خود ذخیره دارند می رود و به آن ها این اخطار را می دهد که شما در کلاب هاوس ثبت نام کرده اید و منتظر دعوت نامه هستید. حال اگر فردی به درخواست شما پاسخ دهد، می توانید در کلاب هاوس فعالیت داشته باشید. به این موضوع هم توجه کنید که افرادی که شما به کلاب هاوس دعوت می کنید در انتهای پروفایل شما قابل مشاهده است.

کلاب هاوسبعد از ثبت نام چه کاری باید انجام دهیم؟

شما بعد از اینکه دعوت نامه گرفتید، بایستی فرم ثبت نام خود را تکمیل کنید و موضوعاتی که به آن ها علاقه دارید را انتخاب کنید تا به شما روم های مورد علاقه تان را معرفی کند. توجه داشته باشید که شما می توانید پروفایل اینستاگرام و توییتر را هم در کلاب هاوس فعال کنید.

این موضوع هم جالب است بدانید که شما می توانید عکس پروفایل برای خود انتخاب کنید و یک بایوگرافی برای خود بنوسید. توجه داشته باشید که سه خط اول آن می تواند بسیار مهم باشد.

محیط کار کلاب هاوس

کلاب هاوس از یک محیط کاربری بسیار ساده برخوردار است و می شود گفت با چند ساعت فعالیت در آن می توانید متوجه تمام آیکون های کاربردی آن شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }