تقابل فولکس گلف GTI و بی ام و سری ۱ هاچ بکزمان مطالعه : ۴ دقیقه

فولکس گلف GTI و بی ام و سری ۱ هاچ بک

در دهه های گذشته بسیاری از خریداران خودرو در جهان به دنبال خودروهایی بودند که آن ها را در سفرهای درون شهری و برون شهری با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی همراهی کند. حال این موضوع سبب به وجود آمدن خودروهای جذاب هاچ بک در دنیا شد. پس برای اینکه خودروسازان جهان از این قافله عقب نمانند و بتوانند سهمی از این بازار را نزد خود کنند، دست به تولید خودورهای هایچ بک در خط تولید کارخانه های خود زدند.

یکی از این تیراژهای بسیار جذاب در خط تولید خودروسازان جهان فولکس واگن GTI و بی ام و سری ۱ هاچ بک بود که توانست انقلابی در صنعت خودرویی جهان به راه بی اندازد.

بی ام و سری 1طراحی ظاهری

شاید حرف زدن در مورد طراحی ظاهری این سبک خودروها در چند دهه گذشته زیاد برای شنونده ها جذاب نبود، ولی از زمانی که چاشنی به نام لوکس گرایی و پرفورمنس به تولید خودروهای کوپه اضافه شد، ما شاهد خودروهای جذابی شدیم که امروزه حرف زدن در مورد طراحی ظاهری این نوع خودروها می تواند برای شنونده ها بسیار جذاب باشد.

GTI و سری ۱ همان آلمانی هایی هستند که هر زمان نام خودروهای هاچ بک بر زبان ها می آید، می درخشند. شما در چهره هر دوی این خودروها می توانید نهایت اسپرت بودن و خشن بودن را به خوبی حس کنید و می شود گفت کمتر کسی در این دنیا است که از طراحی ظاهری این دو خودرو خوشش نیاید.

بی ام و سری 1

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۱ یک ژرمن تند و تیز

امکانات رفاهی و ایمنی

هر دو خودرو از اصالتی به نام آلمانی بهره می برند. پس ما با خودروهایی سر و کار داریم که خود را به بهترین امکانات رفاهی و ایمنی تجهیز کرده اند. یک لحظه صبر کنید و این اشتباه و تفکر را به ذهن خود راه ندهید که چونکه این دو خودرو آلمانی هستند و قیمت آن ها بالا است، پس شما در کابین آن ها می توانید از امکانات رفاهی بسیار بالایی برخوردار باشید. باید گفت هدف از طراحی این نوع خودروها فقط این بوده است که شما با کمترین امکانات و کمترین هزینه به یک خودور اسپرت و باکیفیت دست یابید.

پس مطمئن باشید که در کابین این دو رقیب خبر از هیچ امکانات رفاهی عجیب و غریبی نیست.

فولکس واگن گلف جی تی ایکابین

پرفورمنس، اسپرت، صفر تا صد زیر ۷ ثانیه و … بسیاری از این موارد که خبر از کابینی جنجالی به ما می دهند. به این نکته توجه کنید که ورود افراد زیر ۴۰ سال به این کابین ممنوع است، زیرا شرایط کابین به گونه ای تعبیه شده که طراحی آن شاید برایشان ناخوشایند باشد.

هنگامی که شما درب کابین را باز می کنید، با متریال و طراحی روبرو می شوید که فقط مخصوص خودروهای اسپرت است. فرمان دی کات، کنسول میانی نسبتاً خلوت، ارگونومیک فوق العاده عالی کابین، صندلی های سفت، سواری خشک و … همه از مواردی هستند که به شما خبر از یک سواری و کابین اسپرت می دهند.

بسیاری فکر می کنند چونکه خودرو هایچ بک است، پس از فضای کابین خوبی برخوردار نیست. باید بگوییم فضای کابین این دو خودرو می تواند همانند یک سدان نیاز شما را رفع کند. پس هیچ نگرانی در مورد فضای پای عقب این خودرو نداشته باشید.

بی ام و سری 1سواری

به جای قشنگ داستان رسیدیم، جایی که هر دو آلمانی می خواهند برای یکدیگر شاخ و شانه بکشند. در این رقابت فولکس گلف GTI توانسته برگ برنده را نزد خود نگه دارد و باواریایی پر ادعا را در آسفالت کنار بزند.

باید بگوییم که اگر شما زیر دستان و پاهای خود خودرویی به نام گلف GTI داشتید، مطمئن باشید که هیچ خودرویی در آسفالت های ایران نمی تواند از شما جلو بزند، حتی خودروهای ۸ سیلندر.

فولکس واگن گلف جی تی ای

حتماً بخوانید: فولکس واگن گلف GTi یک خودرو جذاب آلمانی

ارزش خرید

هر دو خودرو در ایران نمایندگی معتبر و بسیار خوب دارند. این را هم بدانید که ماموت خودرو نمایندگی فولکس واگن در ایران توانسته جزء بهترین نمایندگی در خدمات دهی به مشتریان خود باشد. البته پرشیا خودرو هم بی کار ننشسته و توانسته چند پله پایین تر از ماموت خودرو قرار گیرد.

در بررسی این دو خودرو متوجه شدیم که GTI به دلیل سواری، قیمت پایین تر از سری ۱، قدرت بالا و هزینه نگهداری پایین تر از رقیب خود از ارزش خرید بالاتری نسبت به سری ۱ هاچ بک برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }