سوناتا هیبرید و کمری هیبرید؛ دو رقیب دیرینهزمان مطالعه : ۴ دقیقه

سوناتا هیبرید و کمری هیبرید

بعد از تاخت و تاز خودروهای بنزینی نوبت رسیده بود به خودروهای هیبریدی که در سال های گذشته قبل از منع واردات خودرو توانستند به ایران ورود پیدا کنند. باید بگوییم سردمداران و پایه گذاران این خودروهای جذاب در ایران کمپانی هایی چون لکسوس، تویوتا، بی ام و، هیوندای و میتسوبیشی بودند. جریان واردات این خودروها و استقبال خوب مردم بیشتر بر می گردد به زمانی که خودروهایی چون لکسوس CT200h و تویوتا پریوس وارد ایران شدند. اتفاق این جریان آنقدر زیبا بود که ما شاهد ورود خودروهایی چون کمری هیبرید و سوناتا هیبرید به ایران شدیم که می شود گفت این دو خودرو به نوعی آخرین خودروهای هیبریدی وارداتی به ایران بودند.

در ادامه مطلب شما را دعوت می کنیم به مقایسه دو خودروی رقیب کره ای و ژاپنی و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تویوتا کمری

حتماً بخوانید: کیا اپتیما یک سدان برای چند نسل متفاوت

طراحی ظاهری

کمری و سوناتا از معدود خودروهایی بودند که کشور ما توانست قبل از منع واردات خودرو همه ی نسل های آن را ببیند. حال این موضوع سبب شده بود که اکثر مشتریان این دو خودرو با طراحی آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

باید گفت کمری و سوناتا آمده اند تا بازار خودروهای سدان را با قیمت و شرایط بسیار خوب خود تصاحب کنند و انتخاب های مردم دنیا را برای داشتن یک خودروی سدان محدود کنند. این موضوع و تفکر سبب شده بود که ما شاهد این باشیم که این دو خودرو هر ساله از یک طراحی جذابی برخوردار باشند.

حال می رسیم به سال ها ۲۰۱۵ که این دو رقیب خود را در آسفالت و خاک ایران پیدا کرده بودند. اما این رقابت عمر بسیار کوتاهی داشت و نتوانست بیش از ۳ سال عمر کند. در این ۳ سال رقابت شانس در خانه هیوندای را زده بود و توانست دو فیس از خودروی خود را به کشورمان وارد کند. این موضوع سبب شد که تویوتا کمری هیبرید دیگر آن جایگاهی که در سال ۲۰۱۶ داشت را نداشته باشد و مجبور بود جایگاه خود را به سوناتا هیبرید ببخشد.

هیوندای سوناتا هیبرید

حتماً بخوانید: هیوندای سوناتا هیبرید یک سدان به صرفه و اقتصادی

اماکانات رفاهی و ایمنی

وقتی حرف از رقابت می شود ژاپنی ها و کره ای ها می توانند گرد وخاک خوبی در میدان رقابت بلند کنند. این گرد و خاک با نام هایی چون تیپ ۳، تیپ ۲، تیپ ۱، سفارش عمان، سفارش آمریکا و … شروع شد. پس ما با خودروهایی سر و کار داشتیم که هر کدام خود را به نوع های مختلفی تجهیز کرده بودند و ما خریدارن را به نوعی گیج کرده بودند. اما این گیجی با مبالغی کم می توانست برطرف شود و ما بهترین انتخاب را در بازار این دو خودرو داشته باشیم.

از نظر امکانات ایمنی این دو خودرو توانستند حدوداً در یک شرایط یکسان کسب رتبه کنند و هیچ نگرانی در دل خریداران خود به وجود نیاورند.

کابین سوناتا هیبریدکابین

خوشبختانه ما با صنعت هایی سر و کار داریم که به دنبال تقلید از دیگر صنایع خودرویی نیستند و دوست دارند خود برای خود امضا داشته باشند. اگر بخواهیم به امضای هیوندای نگاهی بی اندازیم باید بگوییم کابین این خودرو بسیار عالی طراحی شده و شما می توانید در هنگام رانندگی از ارگونومیک بسیار خوب و متریال با کیفیت بهره ببرید. حال آن طرف قضیه خودرویی پر ادعا در کیفیت و ارگونومیک کابین وایستاده است. پس ما با کابین هایی سر و کار داریم که بیشتر با سلیقه ما کار دارند تا فهم و درک ما.

کمری هیبریدسواری سوناتا هیبرید و کمری هیبرید

اینجا جایی است که سامورایی ها در رقابت جلو زده اند و خود را با یک شتاب عالی و سواری نرم یک سر و گردن بالاتر از رقیب کره ای خود نشان داده اند. یک لحظه صبر کنید، سوناتا هیبرید هم در اینجا بی کار ننشسته است و خود را به یک سواری بسیار عالی تجهیز کرده است، اما نتوانسته شتابی که کمری دارد را به راننده خود بدهد.

حتماً بخوانید: بررسی تویوتا کمری هیبرید

ارزش خرید سوناتا هیبرید و کمری هیبرید

در مقایسه سوناتا هیبرید و کمری هیبرید ما متوجه شدیم که کمری هیبرید از یک بدنه ضعیفی برخوردار است و با ضربه آرامی بدنه آن فرو می رود. پس هنگام خرید بسیار به موج های روی بدنه خودرو توجه کنید. به این موضوع هم توجه کنید که اگر می خواهید کمری هیبرید را خریداری کنید، حتماً کیلومتر خودرو زیر ۲۹۰ هزار کیلومتر باشد، زیرا شما مجبور می شوید باتری های خودرو را با یک هزینه بسیار بالا تعویض کنید.

در مورد سوناتا هیبرید هم باید بگوییم مدل های ۲۰۱۸ آن با مشکل خرابی واتر پمپ دست و پنجه نرم می کنند، پس به این موضوع هنگام خرید بسیار توجه کنید. یک مورد دیگر هم که شما باید توجه کنید ترمز این خودرو است که عملکرد آن شاید شما را اذیت کند.

در آخر هم باید بگوییم که هر دو خودرو جزء بهترین خودروها هستند، ولی سوناتا هیبرید به دلیل وجود نسخه های صفر و کم کارکرد می تواند گزینه بهتری نسبت به کمری هیبرید باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }