میلیا؛ ضایعاتی کوچک در دور چشمزمان مطالعه : ۲ دقیقه

میلیا چیست؟

هنگامی که کراتین یا همان پروتئین طبیعی پوست در منافذ پوست حبس می شوند باعث ایجاد ضایعات کوچکی همانند جوش های پوستی در اطراف گونه، بینی و دور چشم می شود. این ضایعات بیشتر سفید هستند و در بعضی مواقع به رنگ زرد هم دیده می شوند.

میلیا چیست؟عوارض و علائم میلیا

این ضایعه پوستی هیچ عارضه و دردی ندارد و شما فقط با دیدن آن ها می توانید متوجه وجود آن ها در صورت خود شوید.

حتماً بخوانید: داشتن یک چهره زیبا بدون آرایش

علت ایجاد میلیا

میلیا بیشتر به دلیل استفاده از لوازم آرایشی تقلبی، استفاده از لوازم آرایشی سنگین مانند کرم پودر، استفاده از روغن های خالص، پاک نکردن به موقع آرایش از صورت، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب و استفاده نکردن از عینک به وجود می آید. پس حتماً متوجه شدید که این عارضه بیشتر خانم ها را درگیر خود می کند و دلیل اصلی آن هم استفاده بیش از حد از لوزام آرایشی و استفاده از لوازم آرایشی تقلبی است.

یکی از دلایل اصلی این عارضه پوستی به علت تجمع سلول های مرده پوست است. حال شما برای جلوگیری از این عارضه و پاکسازی منافذ پوستی حتماً بایستی سلول های مرده پوست خود را پاک کنید. به این موضوع هم توجه داشته باشید که ماسک های خانگی به هیچ عنوان نمی توانند این ضایعات پوستی را درمان کنند. پس برای از بین بردن سلول های مرده پوست صورت خود به دنبال راه کارهای دیگری باشید.

درمان میلیاراه درمان

میلیا در بعضی مواقع خود به خود از بین می روند. اما راه هایی چون لایه بردای پوست، خدمات فیشال و پاکسازی پوست و تخلیه این ضایعات توسط پزشک متخصص می تواند به افرادی که به طور حاد دچار این مشکل پوستی هستند کمک زیادی کند.

استفاده ازسرم های ویتامین های B و A می تواند کمک خوبی در درمان این عارضه کند. از دیگر راه های درمان هم می توان استفاده از کرم های سبک دور چشم، استفاده از لیزر و فریز کردن با استفاده از روش کرایوتراپی اشاره کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }