بعد از حمام با موهای خیس چی کار کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

مراقبت از مو بعد حمام

موی جزء اجزایی از چهره ما است که در زیبایی چهره ما بسیار تأثیر گذار است. حال شما برای اینکه به این زیبایی لطمه ای وارد نکنید، بایستی به انجام عملاتی بعد از استحمام و هنگام خشک کردن موی خود احترام بگذارید و با انجام این عملیات به سلامت موی خود کمک کنید.

مراقبت از مو بعد از حمامخشک کردن مو با حوله

تمام افراد کره زمین بعد از حمام برای خشک کردن و گرفتن آب اضافی موی سر خود از حوله استفاده می کنند. اما بعضی از افراد که به سلامت موی خود اهمیت می دهند، سعی می کنند هنگام گرفتن آب اضافی مو بعد حمام از حوله های میکروفایر استفاده کنند و از حرکت های چرخشی یا بستن مو یا هر حرکتی که باعث ایجاد فشار یا اصطکاک در مو می شود، اجتناب می کنند. پس شما هم با الگو گرفتن از این افراد به جمع دوستداران سلامت مو بپیوندید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

استفاده کردن از وسایل حرارتی مو

بسیاری برای خشک کردن موی سر خود از وسایل های حرارتی چون سشوار استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید که هیچ زمان نباید موی خیس را سشوار کشید و همیشه موی مرطوب آغشته به مواد محافظ حرارتی را زیر سشوار ببرید. البته بهتر است همیشه بگذارید موی سر شما به حالت طبیعی و بدون استفاده از اقلام حرارتی خشک شود.

به این موضوع هم توجه کنید که بسیاری فکر می کنند که اگر موی سر خود با حالت سرد سشوار خشک کنند، هیچ صدمه به موی سر خود وارد نمی کنند. باید بگوییم افرادی که این عمل را انجام می دهند، باعث می شوند موی سر و پوستشان خشک شود.

شانه زدن موشانه زدن موی خیس

موی سر هر زمان که خیس شود و حالت مرطوب به خود گیرد، در شرایط آسیب پذیرترین حالت ممکن قرار می گیرد. پس هیچ زمان در هنگام استحمام و بعد از استحمام موی سر خود را شانه نزید.

توجه داشته باشید که بعد از خشک شدن مو شما بایستی موی سر خود را از پایین ترین قسمت مو تا بالاترین قسمت مو شانه بزنید. بهتر است این عمل را هم با دسته دسته کردن مو انجام دهید.

حتماً بخوانید: روغن های طبیعی که برای رشد مو معجزه می کنند

استفاده از روغن های طبیعی

موی سر شما بعد از شستشو حتماً دچار خشکی می شود. پس شما برای جبران باید از روغن هایی استفاده کنید که این خشکی را از بین ببرد. روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام و … بسیاری از این روغن های طبیعی که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حالت طبیعی این روغن ها شاید موی سر شما را به شدت چرب کند و باعث ایجاد بوی بد شود. پس سعی کنید از برندهای معتبر دنیا برای آبرسانی و مرطوب کردن موی سر خود استفاده کنید تا دچار چنین قضایایی نشوید.

به این موضوع هم توجه کنید که اگر از محصولاتی برای آبرسانی موی سر خود استفاده می کنید، حتماً به محافظت حرارتی محصول خود توجه کنید. زیرا اگر به این موضوع توجه نکنید و قبل سشوار کشیدن از محصولی که محافظ حرارتی نبوده استفاده کنید، باعث می شوید موی سر شما بسوزد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }