روغن های طبیعی که برای رشد مو معجزه می کنندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

روغن های طبیعی مو

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه بسیاری از مردم دنیا دچار آن هستند. این روزها بسیاری سعی می کنند این مشکل را با راه حل های طبیعی و ارزان حل کنند. یکی از این راه حل ها استفاده از روغن های طبیعی چون روغن آویشن، روغن درخت چای، روغن نعناع و … است.

در ادامه مطلب تیم تکامگ شما را با روغن های طبیعی که به رشد و سلامت موی شما کمک می کند، آشنا خواهد کرد.

روغن رزماریروغن نعناع

یکی از روغن های طبیعی که شما می توانید با استفاده از آن به سلامت و رشد موی خود کمک کنید، روغن نعناع است. شما زمانی که این روغن را به کف سر خود می زنید، متوجه یک حس سوزش در کف سر خود می شوید. این سوزش باعث می شود اسکالپ سر شما بهبود بخشد و شما از ریزش موی سر نجات یابید. شما می توانید برای بهره مندی از این روش کف سر خود را با روغن نعناع ماساژ دهید یا مقداری از این روغن را در شامپوی سر خود بریزید.

حتماً بخوانید: دلایل ریزش موی سر چیست و چگونه باید ریزش موی سر خود را کنترل کنیم؟

روغن درخت چای

این روغن به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال، آنتی میکروب و خواص پاکسازی می تواند تغذیه بسیار خوبی برای فولیکول های موی سر شما باشد. شما می توانید این روغن را در داخل شامپوی موی سر خود بریزید و موهای خود را با آن شستشو دهید. تکرر استفاده از این روغن می تواند در رشد موهای سر بسیار مؤثر واقع شود.

روغن نعناعروغن اسطوخودوس

یکی از روغن های بسیار مؤثر در جلوگیری از ریزش موی سر، روغن اسطوخودوس است. این روغن به دلیل خواص آنتی باکتریال خود می تواند به رشد موی سر و سلول های سر کمک بسیار زیادی کند.

حتماً بخوانید: آیا شامپو بچه برای پوست و موی بزرگسالان مضر است؟

روغن رزماری

این روغن هم مانند دیگر روغن های طبیعی که در این مطلب نام بردیم هم اثر ضد ریزش و هم اثر رویش مجدد مو دارد. شما با استفاده از این روغن می توانید به احیای سلول های موی خود کمک بسیار خوبی کنید.

روغن درخت چایروغن آویشن

استفاده از این روغن می تواند پوست موی سر شما را تحریک کند و به رشد مجدد مو کمک خوبی کند. شما برای بهره مندی از این روغن کافی است آن را با روغن های طبیعی چون روغن آرگان ترکیب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه موی سر خود را با محلول بدست آمده ماساژ دهید و سپس اقدام به شستشوی موی سر خود کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }