پورشه کیمن S؛ اولین کوپه فست بک پورشهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه کیمن S

پورشه در اوایل دهه ۱۹۹۰ دیگر داشت محبوبیت خود را از دست می داد و به نوعی داشت به تولید تمساح های خود پایان می داد و می خواست اعلام ورشکستگی کند. اما پورشه بار دیگر با طراحی های نو و سنت شکنی به بازار خودروهای اسپرت دنیا پر و بال داد و شوقی در دل تمساح سوران راه انداخت. داستان از آن جایی شروع شد که پورشه دست به تولید یک کوپه فست بک به نام کیمن زد. در واقع کیمن نمونه کوپه مدل باکستر است که در سال ۲۰۰۴ به بازار جهانی معرفی شد.

در ادامه مطلب شما را با اولین خودروی کوپه فست بک کوپه آشنا خواهیم کرد و امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

پورشه کیمن Sطراحی ظاهری کیمن S

این خودرو نشانه سنت شکنی کمپانی پورشه در زمینه طراحی است. در واقع باید بگوییم با اینکه خودروهای کانورتیبل جزء خودروهای جذاب و زیبا در دنیا محسوب می شوند، ولی بسیاری جذابیت را در خودروهای کوپه فست بک می بینند و مشتاق خرید این سبک خودروها هستند.

طراحی کیمن با اینکه از یک سبک طراحی جدید بهره می برد، اما باید بگوییم که طراحی آن کاملاً اقتصادی است. منظورمان از اقصادی این نیست که قطعات آن بی کیفیت و زشت هستند، بلکه شباهت قطعات این خودرو با نسخه کانورتیبل یعنی پورشه باکستر است. اگر شما به کیمن S نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید که بسیاری از قطعات بدنه با قطعات بدنه نسخه کانورتیبل مشابه است.

در آن سال هایی که معین موتور این خودرو را وارد ایران کرد، بسیاری برایشان سبک طراحی این خورو نا آشنا می آمد. اما با گذشت زمان و معرفی خوب خودروهای پورشه به مردمان کشورمان شاهد استقبال قشر جوان از نسل دوم باکستر شدیم.

پورشه کیمن S

حتماً بخوانید: پورشه ۷۱۸ یک رودستر واقعی

امکانات رفاهی کیمن S

شما با یک خودروی کاملاً اسپرت سر و کار دارید. پس تفکرات خود را از یک خودروی فول آپشن با امکانات رفاهی عجیب و غریب کاملاً پاک کنید. باید بگوییم این خودرو ساخته شده برای رانندگی و لذت بردن از سواری آن نه استفاده از آپشن و اماکانات رفاهی.

اما می رسیم به امکانات ایمنی این خودرو که کمپانی تولید کننده آن زبان زد امکانات ایمنی در دنیا است. شما می توانید با پورشه کیمن S بدون هیچ نگرانی یک سواری خشن با ایمنی بسیار بالا را تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که حالت اسپرت و اسپرت پلاس این خودرو می تواند با جان شما بازی کند.

پورشه کیمن S

حتماً بخوانید: بررسی پورشه ۹۱۱

کابین کیمن S

همیشه خودروهای کوپه دو نفره با روح و روان ما ماشین بازها بازی می کند. این اشتوتگارتی هم از این موضوع در امان نماده و کابین خود را به شدت زیبا و جذاب تعبیه کرده است. باید بگوییم هنگامی که شما درب ماشین را باز می کنید با یک کابینی روبرو می شوید که به شما می گوید فقط بشین و گاز بده و هیچ زمان نگران این نباش که کابین ماشینت از چشم بی افته.

پورشه کیمن Sرقیب

بنز SLK، آئودی TT و بی ام و Z4 از رقیبان این خودرو محسوب می شوند.

پورشه کیمن S

حتماً بخوانید: پورشه پانامرا یک سدان خانوادگی لوکس اسپرت

ارزش خرید

همیشه پورشه معروف بوده به هزینه نگهداری بسیار بالا، پس اگر می خواهید این خودرو را خریداری کنید حتماً بایستی خود را آماده ی هزینه های نگهداری بسیار، بسیار و بسیار بالا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }