کاشت ناخن یا زجر دادن ناخنزمان مطالعه : ۳ دقیقه

کاشت ناخن

این روزها بسیاری از خانم ها با دیدن مدل های اینستاگرامی بسیار مشتاق می شوند که به زیبایی خود رسیدگی کنند. یکی از این زیبایی ها که چشم بسیاری از خانم ها را جذب خود کرده، کاشت ناخن است. کمتر پیش می آید این روزها خانم هایی را ببینیم که از ناخن ها طبیعی در دستان خود بهره می برند و به ناخن های طبیعی خود رسیدگی کنند. بسیاری فکر می کنند با کاشت ناخن به سلامت و زیبایی ناخن های خود رسیدگی کرده اند. اما باید بگوییم که این دست از افراد کاملاً در اشتباه هستند و مطمئن باشند به سلامت ناخن های خود لطمه وارد می کنند.

در ادامه مطلب تیم تکامگ شما را با عوارض کاشت ناخن آشنا خواهد کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب بتواند شما را از سلامت ناخن های خود آگاه سازد.

آیا کاشت ناخن عوارض دارد؟

بله، شما هنگامی که دست به کاشت ناخن یا استفاده از ناخن های مصنوعی موقت می زنید، صدماتی چون التهابات پوستی در اطراف ناخن، شل شدن ناخن های اصلی، بیماری های قارچی، اگزما، سرطان و بیماری های عفونی می توانند ناخن و سیستم بدنی شما را مورد تهدید قرار دهند.

عوارض کاشت ناخنکاشت ناخن چه عوارضی دارد؟

اگزما در اثر کاشت ناخن

اگزما پوستی یکی از شایع ترین عوارضی است که بسیاری از خانم ها بعد مدت چند روز از عمل کاشت ناخن دچار آن می شوند. قرمز شدن پوست، تاول زدن پوست و خارش پوست از علائمی هستند که می تواند خبر از دچار شدن به اگزما پوستی را به شما بدهد.

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد کاشت ناخن بدانید

عفونت های پوست بعد از کاشت ناخن

شنیدید که می گویند هیچ زمان از وسایل شخصی افرادی که دچار بیماری ایدز هستند استفاده نکنید. باید بگوییم همانند این موضوع برای کاشت ناخن هم صدق می کند و تنها نوع بیماری فرق دارد. باید بگوییم که اگر شما با وسایل فرد دچار عفونت قارچی اقدام به کاشت ناخن کنید، می توانید خود را دچار قارچ پوستی و بیماری های پوستی کنید. به این موضوع هم توجه داشته باشید که اگر شخصی که عمل کاشت ناخن را برای شما انجام می دهد دچار قارچ پوستی باشد، می تواند در صورت نداشتن دستکش این بیماری را به شما منتقل کند.

اما بسیاری از خانم ها قبل از اینکه به این بیماری های عفونی مبتلا شوند، مبتلا شده اند. این خانم ها باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه نباید دست به کاشت ناخن بزنند و نباید در هیچ صورت ناخن های خود را بپوشانند، زیرا پوشاندن عفونت می تواند جان آن ها را به خطر بی اندازد.

به این موضوع هم توجه کنید که هنگام کاشت ناخن از سطح صدفی ناخن شما کاسته می شود و باعث می شود ناخن شما در برابر بیماری های عفونی مقاومتی از خود نشان ندهد.

عوارض کاشت ناخنسرطان بر اثر کاشت ناخن

بسیاری از کلینیک های زیبایی برای کاشت ناخن از اشعله UV استفاده می کنند. باید بگوییم این اشعله کاملاً مضر است و می تواند شما را دچار بیماری های سرطانی کند.

حتماً بخوانید: چگونه ناخن های شفاف و براق داشته باشیم؟

در آخر

این روزها با اینکه بسیاری از خانم ها می دانند با کاشت ناخن به سلامت ناخن طبیعی خود لطمه وارد می کنند، اما هنوز ما شاهد این هستیم که موضوعاتی چون فرق ژلیش با کاور ناخن چیست؟، ژلیش بهتره یا کاشت، بهترین ناخن کار و … جزء پر سرچ ترین موضوعاتی هستند که در طی روز در گوگل مورد جستجو بسیاری از بانوان قرار می گیرد. باید گفت زیبایی قشنگ است که زیبایی طبیعی شما را نشان دهد نه زیبایی مصنوعی شما.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }