ماسک خیار؛ ماسکی که مزر پیری و جوانی را برداشتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

ماسک خیار

اگر شما فردی باشید که به زیبایی پوست خود بسیار اهمیت می دهید، حتماً از کرم ها، لایه بردارها، آبرسان ها، مرطوب کننده ها و … برای محافظت و سلامت پوست خود استفاده کرده اید. اما در بعضی مواقع شما نتوانستید پاسخ خوبی از خرید محصولات محافظت کننده پوست بگیرید. پس حتماً شما در این مواقع با جستجویی در گوگل به دنبال موادی طبیعی بوده اید که هم اقتصادی باشد، هم طبیعی باشد و هم به سلامت پوست شما کمک کند. حتماً در جستجوهای شما ماسک خیار دیده شده و شما مطالعه ای در این باره داشته اید.

در ادامه مطلب تیم تکامگ مقاله ای را تهیه کرده است تا شما با خواندن آن جستجوهای خود را در مورد طرز تهیه ماسک خیار تکمیل کنید. امیدوار هستیم ادامه این مطلب برای شما مفید واقع شود.

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب

برای اینکه پوست خود را از خشکی نجات دهید و آن را آبرسانی کنید، کافی است شما خیار را رنده کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید در درون یک ظرف گلاب خیس بخورد. حال بعد از خیس خوردن خیارهای رنده شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و سپس پوست خود را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک خیار و گلابطرز تهیه ماسک کلاژن ساز پوست با خیار

کلاژن یکی از مواد غذایی است که پوست برای سلامت خود باید آن را تغذیه کند. شما می توانید نصف یک عدد خیار را به حالت پوره در بیاورید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. بعد پوست خود را با آب گرم شستشو دهید تا منافذ پوستتان باز شود. سپس ماسکی که را تهیه کرده اید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. بعد از این مدت پوست خود را شستشو دهید و توجه کنید برای گرفتن پاسخ از این روش باید ۳ بار در هفته این عمل را انجام دهید.

حتماً بخوانید: چرا ماسک های صورت طبیعی مضر هستند؟

طرز تهیه ماسک سفید کننده پوست با خیار

شما برای اینکه منافذ پوست خود تمیز کنید و سلول های مرده را از بین ببرید، کافی است یک عدد خیار را با آب لیموترش تازه مخلوط کنید و هر روز به مدت ۱۰ دقیقه این خمیر بدست آمده را بر روی پوست خود ماساژ دهید تا پوستتان شفاف و تمیز شود.

از بین بردن پف و تیرگی دور چشماز بین بردن پف و تیرگی دور چشم

نصف یک خیار را رنده کنید و با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و سپس ماده بدست آمده را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. حال بعد از خنک شدن باید ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه به دور چشم خود بگذارید. این ماسک می تواند پف و تیرگی دور چشم را به مرور از بین ببرد.

سفید کردن دور چشم با ماسک خیار

خیار را در مخلوط کن بی اندازید و آب آن را بگیرید. حال ۲ قاشق آب خیار را با ۱ قاشق آرد برنج ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس ماسک بدست آمده را به زیر چشمتان بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. این عمل می تواند گودی و سیاهی زیر چشمان شما را تسکین ببخشد.

حتماً بخوانید: ماسک های صورت خانگی برای از بین بردن موی صورت خانم ها

شاداب کردن پوست با ماسک خیار

یک عدد خیار را رنده کنید و با یک سفیده تخم مرغ و یک قاشف چای خوری آب لیموترش مخلوط کنید. بعد ماده بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس صورت خود را شستشو دهید. این ماسک می تواند صورت شما را درخشان و شفاف کند.

طرز تهیه ماسک خیار صافی صورت با ماسک خیار و سیب زمینی

یک سیب زمینی کوچک و یک خیار را رنده کنید و کمی به آن گلاب و آب اضافه کنید و سپس ماده بدست آمده را در درون قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. حال بعد از یخ زدن می توانید با استفاده از یکی از یخ ها صورت خود را ماساژ دهید تا صورتتان صاف و یکدست شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }