آیا می دانستید که خودرن سالاد باعث افزایش وزن می شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

آیا سالاد چاق کننده است؟

وایستا ببینم سالاد مگه غذای رژیمی نیست؟ پس چرا من با خوردنش بدتر چاق میشم؟ این دو سوال شاید بتواند افرادی که در دوران رژیم لاغری هستند را به فکر ببرد. باید گفت اگر شما فردی هستید که قصد کاهش وزن دارید و برای خود برنامه غذایی تهیه کرده اید که با میل کردن آن ها به کاهش وزن خود کمک کنید، باید از سالاد فاکتور بگیرد، اما یک لحظه صبر کنید و زود تصمیم نگیرید، شاید شما جزء افرادی باشید که با خوردن سالاد لاغر بشوید.

در ادامه مطلب تیم تکامگ به سؤال (آیا سالاد چاق کننده است؟) پاسخ خواهد داد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

سالاد در طب سنتی

تعریف طب سنتی از سالاد سبزیجات تازه و کاهو به ما می گوید که سالاد می تواند برای کاهش وزن در دوران رژیم لاغری مؤثر باشد. اما این تعریف برای افرادی که مزاج گرم دارند، می تواند درست باشد.

آیا سالاد چاق کننده است؟سالاد یک وعده غذایی

بسیاری فکر می کنند، چونکه سالاد از حجم غذایی پایین برخوردار است و از میزان قابل توجهی آب در درون خود بهره می برد، می تواند یک وعده غذایی خوب برای کاهش وزن باشد. این نوع تفکر در مورد سالاد تا حدی درست است و شما می توانید با این غذای رژیمی کاهش وزن محسوسی را تجربه کنید. اما این داستان تا جایی که کاهش وزن شما متوقف نشده می تواند قشنگ باشد و شما را در رژیم لاغریتان کمک کند.

طبیعت سالاد سرد و مرطوب است و استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث بروز سردی و رطوبت در معده و کبد شود و شما را دچار رژیم چاقی کند.

حتماً بخوانید: چگونه بر گرسنگی کاذب خود غلبه کنیم؟

دلیل چاق شدن افراد با خوردن سالاد

همانطور که گفته شد سالاد طبیعتش سرد و مرطوب است. پس خوردن سالاد برای افراد دارای مزاج سرد می تواند مضر باشد. البته نا گفته نماند که زیاده روی در خوردن سالاد برای افراد دارای مزاج گرم هم می تواند مضر باشد.

حال این سؤال پیش می آید که سالاد چگونه باعث چاقی افراد می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوردن سالاد باعث افزایش رطوبت و سردی در کبد و معده می شود و این موضوع باعث می شود غذا به خوبی هضم نشود و ما دچار افزایش وزن شویم.

آیا سالاد چاق کننده است؟

چگونه افراد سرد مزاج سالاد بخورند؟

این افراد می توانند از ترکیباتی جون جعفری، کرفس، هویج، جوانه گندم، گل محمدی و آویشن که طبیعت گرم دارند به عنوان سالاد استفاده کنند. توجه داشته باشید که شما می توانید برای تعادل سردی و گرمی در سالاد خود از روغن های زیتون و کنجد استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }