در خانه ی خود یک سبزه بسیار قشنگ برای سر سفره هفت سین خود تهیه کنیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

آموزش کاشت سبزه

عید آمد و بوی سبزه آمد. یکی از سین های مهم سفره هفت سین، سین سبزه است. باید بگوییم خرید سبزه برای اکثر ما یک کار بسیار ساده است و همه ی ما از پس آن بر می آیم. اما بسیاری دوست دارند برای اینکه طعم و مزه سال نو را به خوبی بچشند، خودشان دست به کار شوند و خود برای سفره هفت سین خود سبزه تهیه کنند.

در ادامه مطلب شما را با آموزش کاشت سبزه سفره هفت سین آشنا خواهیم کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

آموزش کاشت سبزه گندمآموزش کاشت سبزه گندم

برای کاشت سبزه گندم ابتدا باید بگذارید دانه های گندم به مدت یک روز خوب خیس بخورند. توجه داشته باشید که در زمان خیس خوردن آب داخل ظرف خود را چند بار عوض کنید. بعد از این زمان شما جوانه ی سفیدی در کنار بذر خود می بینید. حال زمان آن فرا رسیده که بذرهای خود را بر روی یک پارچه نخی مرطوب بریزید تا جوانه ها تا حدودی رشد کنند. توجه داشته باشید که دستمال نخی شما باید همیشه مرطوب باشد و خشک نشود. شما می توانید برای مرطوب نگه داشتن بذر و پارچه خود هر چند ساعت یکبار با اسپری آب آبیاری کنید.

حال که بعد از چند روز بذر شما به اندازه کافی رشد کرد، باید بذرهای خود را به داخل یک ظرف چینی یا سفالی انتقال دهید و در کنار پنجره ای در خانه ی خود قرار دهید و هر روز سطح آن را با اسپری آب آبیاری فرمایید. توجه کنید که اعمال این پاراگراف را باید ۱۰ الی ۱۲ روز قبل از سال نو انجام دهید.

حتماً بخوانید: گیاه قاشقی؛ یک گیاه بسیار سازگار با خانه های آپارتمانی

آموزش کاشت سبزه ماش

ماش هم همانند گندم برای رشد کافی احتیاج به ۱۰ الی ۱۲ روز زمان احتیاج دارد. شما برای کاشت سبزه ماش باید دانه های ماش خود را به مدت ۱۰ الی ۱۳ ساعت بگذارید در داخل ظرف آب به خوبی خیس بخورد و در این مدت تعویض آب ظرف نباید فراموش شود. حال که دانه ای ماش جوانه سفید زدند باید آن ها را بر روی یک پارچه نخی مرطوب پهن کنید و تا زمان رشد کافی بذرها دستمال خود را مرتباً مرطوب کنید. بعد از رشد کافی بذرها بر روی پارچه باید آن ها را به ظرف سفالی یا چینی انتقال دهید و جلو نور آفتاب قرار دهید و هر روز با اسپری آب، آب پاشی فرمایید.

آموزش کاشت سبزه ماشآموزش کاشت سبزه عدس

مقداری آب ولرم در ظرفی بریزید و دانه های عدس را به مدت ۱۸ ساعت بگذارید خیس بخورد. توجه داشته باشید که هنگام تعویض آب داخل ظرف حتماً از آب ولرم استفاده کنید. حال بعد از دیدن جوانه های سفید باید بذرهای خود را بر روی پارچه نخی پهن کنید و پارچه ی خود را مرتباً مرطوب کنید. بعد از رشد کافی بذرها باید جوانه ها را به ظرف سفالی و چینی منتقل کنید و تا ۱۴ روز آبیاری بذر و جوانه را فراموش نکنید.

حتماً بخوانید: گیاه شفلرا؛ یک گیاه آپارتمانی زیبا

آموزش کاشت سبزه آفتابگردان

تخم های آفتابگردان را به مدت یک روز بگذارید خیس بخورند و بعد از جوانه زدن بر روی یک پارچه نخی مرطوب پهن کنید و مرتباً پارچه خود را مرطوب کنید. حال بعد از اینکه بذرها به خوبی جوانه زدند باید آن ها را به یک ظرف چینی یا سفالی لبه دار منتقل کنید و سبزه خود را به مدت یک هفته الی ده روز آب پاشی کنید تا آماده رفتن به سر سفره هفت سین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }