برای رفع یبوست چی کار کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

یبوست

حتماً برای شما پیش آمده که بعضی اوقات به خوردن غذا بی میل شده اید و این موضوع باعث بی حالی و کسلی شما شده و در اکثر مواقع در این زمان ها خمیازه، چشم سنگینی و مزه بد دهان را تجربه کرده اید. دلیل این مسائل را یبوست می دانند و آن را به مادر بیماری ها خطاب می کنند. اما باید بگوییم متأسفانه داستان به این سادگی ها هم که گفتیم ختم نمی شود، بلکه افرادی که دچار یبوست می شوند با مشکلاتی از قبیل جوش، خارش سر و صورت، بوی بد دهان، ایجاد لک در پوست، ریزش مو و بوی بد سر مواجه می شوند.

یبوست

دلیل یبوست چیست؟

این سوال پیش می آید که دلیل یبوست چیست؟ باید بگوییم از نظر طب سنتی هر فرد باید حداقل روزی یکبار دفع راحت داشته باشد وگرنه دچار یبوست می شود. البته توجه داشته باشید که این نظر در طب مدرن به سه روز یکبار دفع راحت تعریف می شود.

کم تحرکی، مصرف نکردن غذاهای فیبری، مصرف بیش از غذاهای فست فودی، برنامه ی خواب بی نظم، کمبود آب بدن، ضعیف بودن دستگاه گوارش، کم ترشحی کبد، ثقالت غذا، سردی بدن، نوشیدن آب بین غذا، مصرف بیش از حد لبنیات، مصرف بیش از حد گوشت، مصرف بیش از حد چای، مصرف بیش از حد قهوه، مصرف غذاهای تند، مصرف بیش از حد شکر، مدفوع را نگه داشتن و تأخیر در دفع مدفوع و استرس و اضطراب از عواملی هستند که افراد را دچار یبوست می کنند.

توجه داشته باشید که اگر دچار این بیماری هستید حتماً درمان آن را جدی بگیرید، زیرا در صورت تشدید این بیماری شما دچار بیماری هایی چون شقاق و سرطان کولون می شوید.

درمان یبوستدرمان یبوست در خانه

ماساژ شکم

یک راه درمان یبوست در خانه ماساژ شکم است. شما می توانید هر شب شکم خود را با چند قطره روغن کرچک، سیاهدانه و کنجد در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید تا یبوست شما تسکین یابد.

خاک شیر

حتماً در فصول گرم زمانی که در خیابان ها قدم می زنید، متوجه نوشیدنی به نام خاک شیر در غرفه های مغازه ها شده اید. این نوشیدنی می تواند تأثیر بسیار خوبی در درمان یبوست شما داشته باشد. پس مصرف آن را فراموش نکنید. این نوشیدنی می تواند پاسخ خوبی برای سوال (برای رفع یبوست چی بخوریم؟) باشد.

حتماً بخوانید: فواید پاپ کورن برای سلامتی بدن

پاپ کورن

پاپ کورن به دلیل حالت فیبری که دارد می تواند شما را در درمان یبوست کمک بسیار زیادی کند. البته توجه داشته باشید که برای بهره بردن از این روش درمانی باید حتماً از پاپ کورن های خانگی استفاده کنید.

روغن زیتون و بادام شیرین

برای بهره مندی از این روش کافی است شما ۱۲ لیوان روغن زیتون و ۸ لیوان روغن بادام شیرین دست افشار را با هم ترکیب کنید و نصف این مخلوط را شب هنگام خواب و نصف دیگر را در هنگام ناشتا میل بفرمایید.

تخم گل نیلوفر

۴ مثقال تخم گل نیلوفر را آسیاب کنید و با مقداری ماست ترکیب کنید و سپس میل بفرمایید. توجه داشته باشید شما می توانید برای درمان یبوست از دم کرده تخم گل نیلوفر هم استفاده کنید.

انجیر خشک و روغن زیتون

انجیرهای خشک را در داخل روغن زیتون به مدت ۲۴ ساعت بزارید و سعی کنید در روز ۵ عدد از این انجیرها را میل فرمایید.

گل محمدی

یک راه درمان یبوست در خانه نوشیدن دمنوش گل محمدی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }