چه پارچه های می تواند ما را از حساسیت، آلرژی، گرما و سرما محفاظت کندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

پارچه

یکی از صنایعی که از دیرباز تا به امروز هیچ زمان روی آرامش را به خود ندیده و همیشه در تغییر و تحول بوده، صنعت نساجی و پارچه است. حال همین موضوع باعث شده است که ما برای خرید لباس با انبوهی از تنوع پارچه روبرو بشویم و ندانیم کدامیک از انواع پارچه می تواند برای پوست و بدن ما مضر یا مفید باشد.

در ادامه مطلب تیم دانستنی های تکامگ شما را با پارچه هایی که برای بدن مفید است آشنا می کند و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

فواید پارچه ابریشمپارچه ابریشم

بسیاری الیاف این پارچه را لوکس می دانند و از آن به عنوان یک پارچه گرانبها یاد می کنند. باید بگوییم این نوع تفکرات نسبت به پارچه ابریشم کاملاً صحیح است. علت این گرانبهایی بی منطق نیست، زیرا پارچه ابریشم اثر ضد قارچ دارد و بروز آلرژی در افراد جلوگیری می کند. استفاده از این پارچه در هنگام خواب می تواند تأثیر بسیار خوبی در کیفیت خواب افراد استفاده کننده داشته باشد.

فواید پارچه پنبه

حتماً بخوانید: معرفی بهترین رنگ موهای ایرانی

پارچه پنبه

اگر بخواهیم نامی دیگر برای پارچه پنبه انتخاب کنیم، پارچه چهار فصل می تواند نامی بسیار خوبی باشد. این پارچه به دلیل الیافی که دارد می تواند شما را از سرما در فصول سرد و از گرما در فصول گرم محافظ کند. پارچه پنبه به پوست اجازه تنفس می دهد و به بدن اجازه این را نمی دهد که خود را درگیر آلرژی کند. یکی از خوبی های این پارچه دوام بالای آن است.

فواید پارچه کشمیرپارچه کشمیر

این پارچه هم همانند پارچه ابریشم با ارزش است و استفاده از آن فقط در محصولات با کیفیت مجاز است. جالب است بدانید که در تولید این پارچه از هیچ ماده ی شیمیایی استفاده نمی شود و کاملاً مواد تشکیل دهنده آن طبیعی است. یکی از الیافی که در تماس با پوست بدن می تواند حس خوشایندی ایجاد کند، الیاف پارچه کشمیر است.

فواید پارچه لنینپارچه لنین

یکی از بادوام ترین پارچه ها، پارچه لنین است. نگهداری از این پارچه بسیار ساده بود و هانند پارچه های پنبه ای می تواند به پوست اجازه تنفس را بدهد. این پارچه برای افرادی که پوست حساس دارند و درگیر آلرژی هستند، می تواند پارچه ای بسیار مناسب باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }