دلایل ریزش موی سر چیست و چگونه باید ریزش موی سر خود را کنترل کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

ریزش موی سر

بعضی ها می گویند ریشه این مشکل استرس و اضطراب است. بعضی های می گویند ریشه مشکل ریزش موی سر کم کاری تیروئید است. بعضی ها می گویند مشکل سر کمبود آهن است. بعضی ها هم مشکل را رژیم غیر اصولی می دانند. اما گفته ی کدام از این بعضی ها درست است؟ یا بهتر است بگوییم گفته ی کدام یک از این بعضی ها مشکل و علل ریزش موی سر ما است؟

علت ریزش مو از ریشه چیست؟ این سوالی است که امروزه بسیاری درگیر پاسخ به آن هستند و بابت پاسخ خود هزینه های زیادی را کرده اند.

در ادامه مطلب تیم پوست و مو تکامگ به سوالات زیر پاسخ می دهد.

آیا استرس و اضطراب باعث ریزش موی سر می شود؟
آیا کم کاری تیروئید باعث ریزش مو می شود؟
آیا کمبود ویتامین د۳ باعث ریزش موی سر می شود؟
آیا رژیم باعث ریزش مو می شود؟
کمبود کدام ویتامین ها باعث ریزش مو می شود؟
آیا اختلال در تخمدان پلی کیستیک باعث ریزش مو می شود؟

ریزش موی سرآیا استرس و اضطراب باعث ریزش موی سر می شود؟

یکی از علل بسیار جدی ریزش مو استرس و اضطراب است. اما فهمیدن دلیل این نوع ریزش مو کمی برای افراد سخت است و نمی توانند به طور قاطع علت ریزش موی خود را استرس و اضطراب بدانند. دلیل این موضوع این است که این ریزش بعد از ۳ ماه از عصبانیت و استرس شما اتفاق می افتد. ریزش ناگهانی مو دلیلی برای این نوع مشکل است. پس اگر دچار چنین مشکلی شدید به سه ماه قبل زندگی خود رجوع کنید و علت را بررسی کنید.

حتماً بخوانید: معرفی بهترین رنگ موهای ایرانی

آیا کم کاری تیروئید باعث ریزش مو می شود؟

علت ریزش مو از ریشه چیست؟ کل این سوال یک طرف، لغت ریشه یک طرف دیگر. کم کاری تیروئید می تواند یکی از ریشه های ریزش موی سر باشد. اما این مشکل یک خوبی دارد و آن این است که می شود علت را با یک آزمایش خون متوجه شد. البته راه دیگری هم هست و آن خشکی پوست بدن است.

قرص د3 برای ریزش موآیا کمبود ویتامین د۳ باعث ریزش موی سر می شود؟

این مشکل بیشتر مخصوص خانم ها است تا آقایان، زیرا کمبود ویتامین د۳ زمانی رخ می دهد که فرد مورد نظر بدن خود را از نور خورشید محفوظ نگه دارد. حال خانم های ایرانی به دلیل پوششی که دارند بیشتر دچار چنین مشکل می شوند. خوردن ویتامین د می تواند شما را در این زمینه تا حدی کمک کند. اما تا جایی که برایتان مقدور است این ویتامین را از طریق نور آفتاب جذب بدن خود کنید.

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد اکستنشن مو بدانید

آیا رژیم باعث ریزش مو می شود؟

اینکه رژیم لاغری اصولی باعث ریزش مو می شود اشتباه است. اما رژیم لاغری غیر اصولی می تواند باعث ریزش موی سر شود. پس با رژیم های غیر اصولی دست به چاقی و ریزش موی سر خود نزنید.

ریزش موی سر آقایانکمبود کدام ویتامین ها باعث ریزش مو می شود؟

کمبود ویتامین های گروه ب، زینک، فولیک اسید و آهن می تواند موجب ریزش موی سر شود. شما می توانید برای جبران کمبود این ویتامین ها به پزشک متخصص مراجعه کنید و طی استفاده از غذاهای مفید و مکمل های قرصی مشکل خود را حل کنید.

آیا اخلال در تخمدان پلی کیستیک باعث ریزش مو می شود؟

بله؛ اختلال در تخمدان پلی کیستیک می تواند خود دلیلی بر ریزش موی سر باشد. جوش زدن و افزایش موهای زائد بدن از دیگر مواردی هستند که ما را از اختلال در تخمدان کیستیک خود آشنا می کنند. البته باید بگوییم که در این زمان مراجعه به پزشک می تواند بهترین کار باشد.

حتماً بخوانید: باورهای اشتباه در مورد کراتینه مو

در آخر

امروز موضوع بحث ما پاسخ به سوال (علت ریزش مو از ریشه چیست؟) بود. باید بگوییم مواردی چون خود درمانی، خود را از پزشکان متخصص دور کردن، گوش کردن به حرف های افراد غیر متخصص و از همه مهمتر امید دادن بیهوده به خود می تواند شما را از هدفتان دور کند و باعث افزایش ریزش موی سر شما شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }