پوست مرغی؛ یک مشکل پوستی که بیشتر خانم ها و بچه ها با آن سر و کار دارندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

پوست مرغی

پوست مرغی یا کراتوزیس پیلاریس؛ اصطلاحی است برای یک مشکل پوستی که معمولاً در خانم ها و بچه ها بیشتر نمایان می شود. علت این مشکل پوستی به دلیل تراکم کراتین در سطح پوست در اطراف فولیکول های مو است. بالای بازوها، باسن و ران پاها بیشترین نقاطی هستند که این مشکل پوستی مشاهده می شود. خوشبختانه عمر پوست مرغی تا سی سالگی افراد است. اما شما لازم نیست تا سی سالگی صبر کنید، کافی است کرم های مخصوص کراتوزیوس پیلاریس را خریداری کنید و پوست خود از این نوع التهاب نجات دهید.

در ادامه مطلب به راه های درمان پوست مرغی می پردازیم. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

پوست مرغیدوش آب داغ

پوست مرغی بیشتر برای افرادی که پوست خشک دارند نمایان می شود. پس شما باید هر کاری که باعث خشک شدن پوست شما می شود، اجتناب کنید. دوش آب داغ از مواردی است که می تواند شما را به پوستی خشک نزدیک کند. پس حتماً برای جلوگیری از خشکی پوست خود استفاده از آب داغ را هنگام استحمام فراموش کنید.

حتماً بخوانید: مراقبت از پوست حین استفاده از ماسک صورت در دوران کرونا

لایه برداری پوست های مرغی

یکی از عوامل مهم در درمان پوست مرغی، لایه برداری است. اما باید توجه داشته باشید که هر اسکرابی مناسب این کار نیست و باید حتماً برای انجام این کار از لایه بردارهای بدون دانه و ملایم استفاده کنید تا پوست شما ملتهب نشود.

استفاده از لوسیون بدن

افرادی که دچار این مشکل پوستی هستند، حتماً باید بعد از استحمام از لوسیون بدن برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که بهترین لوسیون هایی که شما می توانید استفاده کنید، لوسیون هایی با روغن های مغذی و اوره اوسرین است. بهتر است شما از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که بسیار رقیق باشند تا پوست خود را کمتر دچار اصطکاک کنید.

پوست مرغیخارش پوست مرغی

خارش یکی از شایع ترین مواردی است که برای این نوع پوست ها اتفاق می افتد. اما خارش این نوع پوست ها می تواند باعث ملتهب شدن پوست شود و فرد بیمار را دچار آسیب های پوستی کند. بهتر است در این مواقع از پماد هیدروکورتیزون ۱ درصد استفاده کنیم تا بتوانیم خارش سطح پوست خود را کنترل کنیم.

حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

مصرف صابون

در زمان درمان پوست مرغی حتماً توجه داشته باشید که هنگام استحمام به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید. زیرا صابون حالت اسیدی دارد و به شدت پوست را خشک می کند. به نوعی می شود گفت مصرف صابون برای پوست مرغی می تواند مانند ریختن بنزین روی آتش باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }