گیاه قاشقی؛ یک گیاه بسیار سازگار با خانه های آپارتمانیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نگهداری از گیاه قاشقی

گیاه قاشقی یکی از گیاهان بومی آمریکایی است که بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی جنگل های آمریکا یافت می شود. این گیاه یک حالت علفی و سبز دارد و از برگ هایی به شکل قلب بهره می برد. گیاه قاشقی به دلیل اینکه برای نگهداری از آن به نور مستقیم احتیاجی نیست، می تواند گیاه خوبی برای خانه های آپارتمانی باشد.

نور

همانطور که گفته شد شما برای نگهداری از گیاه قاشقی احتیاجی به نور مستقیم ندارید. توجه داشته باشید که بهترین مکان برای نگهداری از این گیاه در کنار پنجره هایی با نور شرقی و غربی است.

گیاه قاشقیدما

دمای مورد نیاز برای نگهداری از گیاه قاشقی بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. توجه داشته باشید که دمای زیر ۱۸ درجه سانتی گراد می تواند به گیاه شما لطمه بسیار جدی وارد کند.

آبیاری

آبیاری این گیاه شباهت بسیار زیادی به گیاه آلوئه ورا دارد. این گیاه نیاز به آبیاری بسیار زیاد ندارد و مقاومت خوبی از نظر کم آبی دارد. توجه داشته باشید که برای آبیاری این گیاه باید همانند آلوئه ورا بین هر دو زمان آبیاری مکثی کنید و اجازه دهید آب تا ۵ سانتی متری روی خاک گلدان به خوبی نفوذ کند.

سعی کنید در زمان آبیاری این گیاه از آب تصفیه استفاده کنید، زیرا املاح و نمک آب معمولی می تواند باعث ریزش برگ های این گیاه شود.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح نگهداری از گیاه آلوئه ورا در منزل

خاک

خاک مناسب برای گیاه قاشقی ترکیب خاک پیت ماس و پرلیت است. البته باید بگوییم که زهکشی به موقع و زیاد در زمان نگهداری از این گیاه نباید به هیچ عنوان فراموش شود.

علت سفیدی روی خاک

این مشکل زمانی برای گیاه شما به وجود می آید که آب استفاده شده برای آبیاری از میزان زیادی املاح و نمک در خود بر خوردار بوده است. حال برای نجات گیاه خود از این شرایط کافی است گیاه خود را با یک آبیاری فراوان توسط آب تصفیه شده و بدون املاح آبیاری فرمایید.

گیاه قاشقیکود دهی

این گیاه همانند دیگر گیاهان آپارتمانی احتیاج به کود دارد. بهترین زمان کود دهی فصل بهار و تابستان است. شما برای کود دهی به این گیاه کافی است هر دو هفته یکبار از کودهای محلول در آب هنگام آبدهی استفاده کنید.

حتماً بخوانید: گیاه شفلرا؛ یک گیاه آپارتمانی زیبا

رطوبت

گیاه قاشقی علاقه بسیار زیادی به رطوب دارد. شما برای اینکه به علاقه این گیاه اهمیت بدهید کافی است، در تابستان هر هفته دو تا سه بار و در زمستان هر هفته یکبار با اسپری آب غبار پاشی کنید.

روش تکثیر

بهترین روش برای تکثیر این گیاه قلمه زدن است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }