مراقبت از پوست حین استفاده از ماسک صورت در دوران کرونازمان مطالعه : ۲ دقیقه

ماسک زدن

روزهایی از زندگی خود را می گذرانیم که همه ی افراد دنیا درگیر بیماری کرونا هستند. حال تنها راه موجود مغابله با این ویروس ماسک زدن است. اما ماسک زدن این روزها برای بسیاری از ما مشکلات پوستی چون جوش زدن پوست را همراه کرده است و زیبایی واقعی پوست صورت ما را مورد آسیب قرار داده است.

علت جوش زدن پوست بر اثر ماسک

هنگامی که شما ماسک می زنید مانع از رسیدن هوا به پوست صورت خود می شوید و این موضوع باعث می شود در ناحیه زیر ماسک حرارت و رطوبت افزایش پیدا کند. حال عواملی چون رطوبت، گرما و نبودن هوا می تواند باعث تجمع باکتری ها و چربی ها شود و سد دفاعی پوست مورد آسیب قرار گیرد و پوست صوررت دچار مشکلاتی چون آکنه و جوش شود.

حال این سوال پیش می آید که چگونه از جوش زدن پوست بر اثر ماسک زدن جلوگیری کنیم؟

جوش زدن صورت بر اثر ماسک زدنآرایش نکردن

اگر قرار است شما از ماسک استفاده کنید، نباید به هیچ عنوان آرایش کنید.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب

بسیاری کرم ضد آفتاب را با محصولات آرایشی اشتباه می گیرند و استفاده از آن را حین ماسک زدن برای خود ممنوع می کنند. باید بگوییم کرم ضد آفتاب یک محصول مراقبتی است نه آرایشی، پس شما حتماً هنگام خروج از منزل استفاده از این محصول مراقبتی را فراموش نکنید. البته نقاط زیر ماسک احتیاجی به کرم ضد آفتاب ندارند، چونکه خود ماسک همانند یک ضد آفتاب عمل می کند.

حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

شستن صورت قبل از ماسک زدن

همانطور که گفته شد گرما، نبود هوا و رطوبت می تواند کمک زیادی به تکثیر آلودگی و چربی کند. حال برای اینکه شما از تکثیر این باکتری ها جلوگیری فرمایید، باید حتماً قبل از زدن ماسک این آلودگی ها را با شستن صورت خود از بین ببرید.

جوش زدن صورت بر اثر ماسک زدناستفاده از مرطوب کننده ها قبل از ماسک زدن

شستشوی صورت باعث از بین رفتن رطوبت و چربی پوست می شود. پس حتماً شما بعد از شستشوی صورت خود باید از یک مرطوب کننده مناسب صورت خود استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته جبران شود. پس آبرسانی و رطوبت رسانی قبل از ماسک زدن فراموش نشود. !البته اگر پوست صورت خود را قبل از ماسک زدن شستشو دهید!

حتماً بخوانید: فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا

تعویض ماسک صورت

جنس ماسک ها خود به صورتی است که می تواند کمک بسیار زیادی به تجمع باکتری ها کند. پس تعویض به موقع ماسک می تواند شما را هم از جوش زدن و هم از ویروس کرونا در امان نگه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }