بررسی خودروی FMC SX5 + مشخصات فنی خودروی FMC SX5زمان مطالعه : ۳ دقیقه

FMC SX5

سال ۲۰۱۹ آخرین سالی بود که خودروهای وارداتی توانستند به ایران راه پیدا کنند. حال موضوع ممنوعیت واردات خودرو باعث شده خودروسازان داخلی به فکر مونتاژ خودروهای چینی در ایران بی افتند. استارت این کار چند وقتی است که توسط خودروسازان داخلی خورده است و ما شاهد مونتاژ خودروهای چینی در کشورمان هستیم. یکی از این خودروها که به تازگی مجوز ورود به ایران را دریافت کرده است، FMC SX5 است. این خودرو توسط کمپانی فردا موتورز وارد ایران شد و قرار است به زودی مونتاژ این خودرو را در خط تولید خودروسازی کشورمان مشاهده کنیم.

در ادامه مطلب به بررسی مشخصات خودروی FMC SX5 می پردازیم و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

کابین خودروی FMC SX5

طراحی ظاهری FMC SX5

ما با یک خودروی کراس اوور سر و کار داریم، پس بدنه این خودرو اگر زیبا طراحی شده باشد، می تواند برای چشمان ما جذاب تعریف شود. اما متأسفانه طراحی این خودرو نمی تواند خود را به خوبی به چشمان ما معرفی کند و جذابیتی کمی برای ما دارد.

از قدیم چینی ها فکر می کردند که اگر خودروهای خود را مشابه خودروهای اروپایی و آسیایی تولید کنند، می توانند مشتریان زیادی را جذب خود کنند. این باور چینی ها در دهه ی گذشته توانست به آن ها سود خوبی ببخشد. اما با شروع دهه جدید درک این باور برای مردم جهان بسیار سخت شده و دیگر خریداران حاضر به خرید خودروهای کپی نیستند.

FMC SX5 هم کمی از این باور زشت چینی ها پیروی می کند و از بدنه و طراحی ظاهری مشابه به خودروهای اروپایی و آسیایی بهره می برد. شاید استفاده از خطوط بزرگ تر، چراغ های تیزتر، جلو پنجره بزرگتر و سپرهای جذاب و عضلانی تر این خودرو را زیباتر کند. اما در کل این خودروی چینی از یک طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار است.

کابین خودروی FMC SX5امکانات رفاهی FMC SX5

این خودرو یک خودروی اقتصادی چینی است. پس توقع داشتن امکانات رفاهی و ایمنی عجیب و غریب دور از انتظار است. FMC SX5 سعی کرده خود را با آپشن های کاربردی تجهیز کند و به راننده خود هنگام رانندگی یک حس خوب را القا کند.

کابین خودروی FMC SX5کابین FMC SX5

امروزه استفاده از چند متریال مختلف در کابین و رعایت هارمونی رنگ ها ما را با کابین های جذابی آشنا کرده است. FMC SX5 تا حد زیادی از این موضوع پیروی کرده است و کابین خود را با متریال با کیفیت و جذاب تجهیز کرده است. البته این موضوع را فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از متریال مختلف در کابین می تواند کمی سرنشینان را دل زده کند. باید بگوییم این موضوع اصلاً در کابین این خودرو رعایت نشده و کمی استفاده بیش از حد از متریال مختلف کابین را زشت کرده است.

در مورد فضای کابین هم باید بگوییم که این خودرو در یک جایگاه بسیار خوب قرار دارد و فضای آن برای یک خانواده چهار نفره می تواند بسیار عالی باشد.

ّFMC SX5

سواری FMC SX5

در حین بررسی مشخصات خودروی FMC SX5 متوجه شدیم قلب تپنده این خودر کمی کند کار می کند و نمی شود از آن توقع یک کراس اوور تند و تیز را داشت. قطعاً جای خالی توربو در کنار انجین این خودرو بسیار حس خواهد شد. البته فراموش نشود که موتور ۱.۶ لیتری این خودرو جزء قوی ترین موتورهای ۱.۶ موجود در ایران است.

حتماً بخوانید: فردا SX5 یا FMC SX5؛ یک کراس اوور کامپکت اقتصادی

رقیب

این روزها به دلیل معرفی تعداد زیادی از کراس اوورهای چینی در ایران ما شاهد رقیب های بسیار جدی برای این خودرو هستیم. لیفان ایکس ۷۰، هایما اس ۵، جک اس ۳ و ام وی ام X22 از رقبای این خودرو هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }