کاربردهای شگفت انگیز پوست پرتقالزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاربردهای پوست پرتقال

پرتقال اُمد به بازار بریم بخریم بخوریم تا در فصل سرما مریض نشیم؛ این جمله ای است که از اکثر افراد روی کره زمین در فصول سرد سال شنیده می شود.

بریم پرتقال بخریم تا از پوستش محلول ضدعوفی کننده، شمع، چاشنی غذا و… درست کنیم؛ این جمله ای است که شاید تا به امروز اصلاً نشیده ایم. در ادامه مطلب شما را بیشتر با کاربردهای پوست پرتقال آشنا خواهیم کرد تا شما به پوست پرتقال به دید ضایعات میوه نگاه نکنید.

پرتغالمحلول ضدعوفی کننده با پوست پرتقال

پوست های پرتقال را خرد کنید و در یک ظرف پر از سرکه بریزید و در آن را ببندید. بعد از مدت دو هفته به سراغ ظرف خود بروید و محلول به دست آمده را از یک صافی بگذرانید و داخل یک بطری اسپری بریزید. حال شما می توانید سطوح آلوده را با چند اسپری ضدعوفی فرمایید.

فراری دادن گربه ها از گلدان ها

گربه ها به شدت از روغن و اسانس پوست پرتقال فراری هستند. حال شما می توانید از این نقطه ضعف گربه ها به نفع خود استفاده کنید. کافی است شما برگ گیاهان خود را با اسانس پوست این میوه پوشش دهید تا حالت روغنی به خود بگیرد.

پوست پرتغال خشک شدهپوست پرتقال یک چاشنی برای غذا

لایه ی سفید چسبیده به پوست نارجی پرتقال می تواند یک چاشنی و طعم دهنده بسیار خوب برای غذا باشد. کافی است شما این لایه از پوست این میوه خوشمزه را از لایه نارنجی جدا کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود و بعد از خشک شدن آن ها را آسیاب کنید و به عنوان چاشنی در غذاهای خود استفاده کنید.

پوست پرتقال یک لایه بردار خانگی

این روزه ها بسیاری از خانم ها به دنبال اسکراب های طبیعی برای لایه برداری پوست صورت خود هستند. ترکیب پوست پرتقال رنده شده با وانیل و شکر می تواند یک لایه بردار پوست خوب برای شما باشد.

پوست پرتغالدفع حشرات با اسپری پرتقال

حشرات هم همانند گربه ها از اسانس پوست پرتقال فراری هستند. حال شما می توانید با مخلوط آب و پودر خشک شده پوست پرتقال یک اسپری دفع حشرات موذی درست کنید. چند بار اسپری کردن این محلول در فضای خانه می تواند هم فضا را مطبوع کند و هم حشرات را فراری دهد.

ساخت شمع با پوست پرتقال

حتماً هنگام پوست کندن پرتقال متوجه یک ساقه سفید از جنس لایه درونی پوست پرتغال شده اید. این ساقه می تواند نخ شمع پرتقال شما باشد. شما کافی است پرتقال را نصف کنید و داخل آن را بدون حذف آن ساقه سفید خالی کنید و مقداری روغن زیتون بریزید. حال می توانید شمع خود را روشن کنید و از استنشاق بوی مطبوع آن لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }