شیوه صحیح نگهداری از گیاه آلوئه ورا در منزلزمان مطالعه : ۲ دقیقه

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی بی ساقه و بومی آفریقایی شمالی است و قدمت آن به ۱۷۵۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. این گیاه به فراوانی در گل فروشی ها یافت می شود و شما می توانید با مراجعه به یکی از مراکز خرید گل و گیاه صاحب یک گیاه آلوئه ورا شوید.

در ادامه مطلب شما را با شیوه صحیح نگهداری از گیاه آلوئه ورا در منزل آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نور

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که به نور بسیار احتیاج دارد. توجه داشته باشید که منظورمان از نور، فضای پر نور است نه نور مستقیم خورشید. توجه داشته باشید که نور مستقیم و تابش بیش از حد نور آفتاب باعث ایجاد لک های قهوه ای بر روی برگ های گیاه آلوئه ورا شما می شود.

گیاه آلوئه وراآبیاری

اگر برگ های گیاه آلوئه ورا را از وسط برش داده باشید، حتماً متوجه مقداری زیادی آب در درون برگ های این گیاه شده اید. پس خلقت گیاه آلوئه ورا به گونه ای است که در درون برگ های خود آب نگه می دارد. برای آبیاری به این گیاه کافی است زمانی که خاک روی گلدان به اندازه ۲.۵ الی ۵ سانتی متر خشک شد، اقدام به آبیاری کنید. خارج شدن آب از زیر گلدان نشان دهنده سیراب شدن و اتمام آب دهی به این گیاه می باشد.

توجه داشته باشید که آبیاری زیاد می تواند برگ های آلوئه ورای شما را نرم کند. آبیاری کم هم در فصول گرم سال می تواند باعث ایجاد لک های قهوه ای بر روی برگ های گیاه شما شود.

حتماً بخوانید: فواید آلوئه ورا برای پوست

دما

دما مورد نیاز برای نگهداری این گیاه بین ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است. تأمین این دما در فصول بهار، تابستان و پاییز می تواند کار بسیار راحتی باشد. دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد می تواند به این گیاه آسیب برساند. پس به سلامت این گیاه در فصل زمستان باید بسیار توجه شود. در فصل زمستان دمای پایین می تواند برگ های گیاه شما را نرم کند.

Aloe vera

حتماً بخوانید: گیاه شفلرا؛ یک گیاه آپارتمانی زیبا

خاک کاکتوس

خاک مورد نیاز آلوئه ورا خاک کاکتوس است. توجه داشته باشد که همیشه دیواره های داخلی گلدان خود را تمیز نگه دارید تا از تجمع آب در داخل گلدان جلوگیری شود.

Aloe veraتکثیر Aloe vera

برای تکثیر این گیاه کافی است پاجوش های آن را جدا کنید و در داخل یک گلدان بکارید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار به گیاه و ریشه آن لطمه ای وارد نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }