چگونه بر گرسنگی کاذب خود غلبه کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

گرسنگی کاذب

یه وقت هایی در روز به دلایل مختلفی ما بی دلیل احساس گرسنگی می کنیم و در اکثر مواقع مشتاق می شویم که خود را با خوردن مواد غذایی سیر کنیم. گرسنگی کاذب اصطلاحی است که در این مواقع به کار می برند. اما راه کار چیست و ما باید در این زمان ها چی کار کنیم تا از چاقی خود جلوگیری کنیم؟

در ادامه مطلب تیم رژیم و تغذیه تکامگ شما را در کنترل گرسنگی کاذب خود کمک خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

گرسنگی کاذبگرسنگی به دلیل حوصله سر رفتن

اکثر ما در طی شبانه روز و در طی روزهایی از هفته احساس بی حوصلگی می کنیم و همیشه به دنبال تفریحی می گردیم که ذهنمان را مشغول کند. ولی بعضی از افراد در این مواقع خوردن تنقلات را تفریح و سرگرمی خود قرار می دهند. انتخاب این نوع سرگرمی کمک به اشتهای یا گرسنگی کاذب است و باعث اضافه وزن ما می شود.

راه درمان

جویدن آدامس، انجام کارهایی که دستان درگیر می شوند، آموزش، مشغول کردن خود با سرگرمی های درگیر کننده، نقاشی، مشغول کردن خود با اقلام موسیقی، کارهای هنری و… بسیاری از این سبک سرگرمی ها در این زمان می تواند شما از اشتهای کاذب دور کند.

گرسنگی کاذبگرسنگی عصبی

من هر وقت عصبی میشم، گرسنه ام میشه؛ این جمله برای افرادی که زیادی استرس دارند و بیش از حد به مسائلی بیهوده اهمیت می دهند بسیار آشنا است. دلیل سیری این افراد بعد از گرسنگی کاذب به دلیل کسب آرامش بعد از خوردن مواد غذایی است.

راه درمان

پیاده روی، نوشیدن اقلام کافئینی مانند قهوه و شکلات، خوردن مواد غذایی کم کالری، کمی به خود آرامش دادن و انجام کارهایی که می تواند شما را از حالت عصبی دور کند، راه درمان مفیدی برای گرسنگی کاذب شما است.

حتماً بخوانید: درمان بی خوابی با رعایت نکات بسیار ساده در زندگی

گرسنگی کم خوابی

بسیاری از گرسنگی های کاذب به دلیل کم خوابی در طی شبانه روز است. در این زمان ها بدن به دلیل خستگی به شدت احساس گرسنگی می کند و شما را به خوردن مواد غذایی مشتاق می کند.

راه درمان

بهترین راه غلبه بر این اشتهای کاذب خواب و استراحت است.

گرسنگی کاذبگرسنگی به دلیل تشنگی

کم آبی بدن خود باعث ایجاد اشتهای کاذب در افراد می شود. البته باید بگوییم که گرسنگی واقعی را نباید با گرسنگی کاذب در این زمان ها اشتباه بگیرید.

حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

راه درمان

نوشیدن یک لیوان آب در این مواقع می تواند شما را در غلبه بر گرسنگی کاذب کمک خوبی کند. توجه داشته باشید که کمی استراحت دادن به بدن بعد از نوشیدن مقداری آب می تواند در این زمان ها مؤثر واقع شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }