این دوست ها برای شما دوست نمی شوند!زمان مطالعه : ۳ دقیقه

دوست الکی

هر روز که در این دنیا عمر خود را سپری می کنیم، متوجه مسائل مهمی در زندگی خود می شویم و از فکر کردن در مورد آن ها بسیار ناراحت می شویم. یکی از این مسائل که امروزه ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است، دوستی های الکی یا دوستی های غیر واقعی است. همین دوران کرونا چشم ما را به بسیاری از دوست های غیر واقعی باز کرده است و ما را از داشتن رابطه های غیر دوستانه خود با افراد اطرافمان آگاه ساخته است.

همه ی ما در زندگی خود احتیاج به افرادی داریم که با صحبت هایشان به ما آرامش دهند و ما را از وجود خودشان در زندگیمان خوشنود سارند. اما این مسائل امروزه با دوست های غیر واقعی اتفاق نمی افتد و ما احتیاج به دوست های واقعی در زندگی خود داریم‌.

در ادامه مطلب شما را با بعضی از نشانه های دوست های الکی آشنا خواهیم کرد.

دوستتفریح

یک تعریفی در تفریح دوستانه است که میگه هر دو طرف باید برای خوش گذرانی و تفریح کردن برنامه ریزی کنند و اینطور نیست که یک طرف فقط از تفریح استقبال نشان دهد. این تعریف برای دوستی های واقعی می تواند تعریف بسیار خوبی باشد.

مواردی چون استقبال نشان دادن یطرفه، فقط یک نفر برای خوش گذرانی برنامه ریزی کند و فقط یک نفر مشتاق به خوش گذرانی با دوست خود باشد، می تواند در تعریف صحیح پاراگراف بالا نقض ایجاد کند. اگر بخواهیم به طور کلی این موضوع را شرح دهیم، باید بگوییم که اگر شما فردی هستید که برای تفریح با دوست خود همیشه پیش قدم می شوید و خود را برای داشتن یک تفریح به آب و آتش می زنید، دوست شما غیر واقعی است و بی خودی اسم رفاقت بر روی این دوستی گذاشته اید.

حتماً بخوانید: افراد درونگرا چه ویژگی هایی دارند؟

کمک کردن

یاری گرفتن، کمک کردن و بودن در کنار هم در هنگام مشکلات از خوبی های یک دوستی است. ولی بعضی رفاقت ها بر این خوبی لطمه وارد می کنند و موضوع یاری رساندن به یکدیگر در زمان مشکلات را زیر سوال می برند. از قدیم گفتن هر زمان کمکی از فردی خواستی توقع کمک خواستن آن فرد را هم داشته باش. دوست های واقعی همیشه در کنار یکدیگرند و هیچ زمان پشت یکدیگر را هنگام مشکلات خالی نمی کنند. به طور خلاصه بگوییم اگر دوستی دارید که همیشه او توقع کمک از شما را دارد و در زمان مشکلات شما ناپدید می شود، دوستی شما الکی است و بهتر است به این رابطه غیر دوستانه خود پایان دهید.

دوست الکیهدف داشتن در دوستی

در دوستی اهدافی چون علاقه، عشق، محبت، در کنار هم خوش بودن، در کنار هم غمگین بودن و… وجود دارد. ولی از دیرباز تا امروز بعضی از افراد از روی اهدافی چون منفعت، سود بردن، هدف های خاص و… با دیگران دوست می شدند. این افراد نام رفاقت و دوستی را زیر سوال برده اند و باعث شده اند امروزه کسی را در اطرفمان نبینیم. سعی کنید این افراد را از زندگی خود حذف کنید و به نام و لغت دوست جلا ببخشید.

حتماً بخوانید: چگونه رابطه خوب را در زندگی تجربه کنیم؟

جبران اشتباهات

دوستان غیر واقعی هیچ زمان تن به جبران اشتباهات خود نمی دهند و در اکثر مواقع از معذرت خواهی اجتناب می کنند. آن ها هیچ زمان اشتباهات خود را در دوستی جدی نمی گیرند و خود را آنقدر پر غرور می بینند که اصلاً به خود اجازه معذرت خواهی را نمی دهند، بلکه توقع دارند دیگران به خاطر اشتباه آن ها از آن ها معذرت خواهی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }