هر آنچه که باید در مورد کاشت ناخن بدانیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مضرات کاشت ناخن

ناخن را بسیاری شخصیت هر فرد، نظافت هر فرد، زیبایی دست هر فرد و… می پندارند. اما بسیاری به دلیل افکار و باورهای اشتباه خود را از داشتن ناخن های زیبا دریغ کرده اند. یکی از این باورهای اشتباه در مورد کاشت ناخن است که امروز این موضوع مورد بحث تیم تکامگ قرار گرفته است.

در ادامه مطلب شما را بیشتر با کاشت ناخن آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

صدمه رسیدن به ناخن های طبیعی

بسیاری از خانم ها فکر می کنند که اگر عمل کاشت ناخن را انجام دهند، به ناخن های طبیعی خود صدمه می زنند. باید بگوییم که این تفکر کاملاً اشتباه است و شما حین انجام این کار هیچ صدمه ای به ناخن های طبیعی خود وارد نمی کنید.

البته توجه داشته باشید که عمل کاشت را به یک ناخن کار حرفه ای باید بسپارید تا به ناخن های طبیعی شما لطمه ای وارد نشود.

کاشت ناخنعفونت ناخن

توجه داشته باشید که اگر شما مبتلا به بیماری های عفونی و قارچی در ناحیه ناخن خود هستید، نباید به هیچ عنوان دست به عمل کاشت بزنید، زیرا کاشت ناخن می تواند عفونت شما را شدت ببخشد.

ولی در این بین بسیاری فکر می کنند که انتقال بیماری های عفونی حین انجام این کار صورت می گیرد. باید بگوییم که اگر ناخن کار شما وسایل خود را ضد عفونی کند و خود دستکش بر دست داشته باشید، شما به هیچ عنوان به بیماری های عفونی و قارچی مبتلا نمی شوید.

حتماً بخوانید: کاشت ناخن، کاشت ژل، لمینت ناخن، کاور ناخن و ژلیش چیست؟

بوی بد مواد

موادی که هنگام انجام کاشت مورد استفاده قرار می گردد، برای بعضی از افراد می تواند خوشایند نباشد و بوی این مواد آن ها آزار دهد. ولی این موضوع دلیل بر این نمی شود که این روش برای سلامت شما مضر باشد. پس نگرانی در مورد اینکه شما با بوی این مواد شیمیایی دچار بیماری شود و سلامت شما در خطر بی افتد کاملاً بی جا است.

کاشت ناخناستراحت دادن به ناخن ها

عموماً هر ۳ الی ۶ ماه ناخن های طبیعی کاملاً تعویض می گردند. شما برای اینکه به ناخن های خود استراحت بدهید، کافی است هر ۶ ماه یکبار به مدت ۱ الی ۲ ماه خود را از عمل کاشت معاف کنید و بگذارید ناخن های شما در شرایط طبیعی خود قرار گیرند.

حتماً بخوانید: راز داشتن ناخن های زیبا و سالم

در آخر

کاشت یا هر نوع ترمیم ناخن زمانی می تواند سلامتی افراد را به خطر بی اندازد که فرد مورد نظر دچار بیماری های عفونی در قسمت ناخن باشد، از اشعه UV هنگام ترمیم ناخن استفاده شود و نکات بهداشتی حین انجام کار رعایت نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }