هر آنچه که باید در مورد ترازو و وزن کشی بدانیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

وزن کشی

یکی از سوال های مهم برای افرادی که در زندگی خود به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، وزن کشی صحیح هنگام رفتن به روی ترازو است. پاسخ هر فرد به این سوال متفاوت است و نمی شود همه ی افراد را در این زمینه به طور یکسان مورد بررسی قرار داد.

در ادامه مطلب تیم تناسب اندام تکامگ شما را با زمان و شیوه صحیح وزن کشی آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

وزن کشیشیوه صحیح وزن کشی

اگر قصد دارید به یک عدد صحیح هنگام وزن کشی دست یابید، باید سعی کنید اول صبح را زمان وزن کشی خود قرار دهید و توجه داشته باشید که در این زمان نباید هیچ لباسی بر تن داشته باشید.

توجه داشته باشید، ما در هنگام بررسی تناسب اندام خود تنها به میزان وزن خود توجه نمی کنیم، بلکه میزان سایز هم برایمان مهم است. جالب است بدانید که در بعضی مواقع وزن و سایز در تضاد هم قرار می گیرند و به شما اطلاعات نادرستی از شرایط تناسب اندامتان می دهند.

پس شما به غیر از یک وزنه، احتیاج به متر هم دارید تا بتوانید سایز دور ران، دور سینه، دور شکم، دور باسن و دور بازو اندازه گیری فرمایید. بهتر است بدانید که کاهش سایز دلیلی بر کاهش وزن نیست.

حتماً بخوانید: مواد غذایی که باعث لاغری می شود

بلافاصله بعد از خوردن وعده های غذایی

هیچ زمان موعد وزن کشی خود را بلافاصله بعد از خوردن وعده های غذایی نیندازید. زیرا در این زمان حجم خون بدن شما افزایش پیدا کرده و بدن شما به دلیل سدیم غذا آب بدن شما را محفوظ نگه داشته و سیستم بدنی شما در حال حضم غذایی است که شما میل کرده اید. حال همه این موارد دست به دست هم می دهند و باعث می شوند وزن شما از شرایط عادی بیشتر نشان داده شود.

وزن کشیبلافاصله بعد از وزرش کردن

بسیاری فکر می کنند عمل چربی سوزی در حین ورزش اتفاق می افتد و وزن آن ها کاهش می یابد. اما باید بگوییم این تصوری اشتباه است و بدن شما بلافاصله بعد از ورزش کردن چربی های مازاد خود را از دست نمی دهد. جالب است بدانید که وزن شما بعد از ورزش به دلیل از دست دادن آب بدن کاهش می یابد نه از دست دادن چربی بدن. جالب تر این است که شما با نوشیدن آب این کاهش وزن را جبران خواهید کرد.

حتماً بخوانید: خواص قهوه سبز برای رژیم لاغری

وزن کشی بعد از نوشیدن آب

نوشیدن هر لیوان آب می تواند وزن شما را تا نیم کیلو افزایش دهد. پس وزن کشی بعد از نوشیدن آب می تواند به شما عددی اشتباه را نشان دهد.

وزن کشیوزن کشی بعد از زایمان

مادران محترم توجه کنید، وزن کشی بعد از زایمان کاری بسیار اشتباه است و این عمل جزء استرس هیچ نفع دیگری برای شما ندارد. یک تفکر اشتباه بین مادران تازه فارغ شده این است که فکر می کنند از دست دادن وزن نوزاد، از دست دادن خون و مایع آمنیوتیک می تواند در کاهش وزن آن ها تأثیری داشته باشد.

در زمان قاعدگی

خانم ها در دوران قاعدگی خود از یک اضافه وزن کاذب یک الی دو کیلویی بهره می برند. پس وزن کشی در این ایام می تواند کار بسیار اشتباهی برای خانم ها باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }