نکات مهم در مورد خرید لباس نوزادزمان مطالعه : ۲ دقیقه

لباس نوزاد

یکی از دقدقه های بزرگ مادران در دوران نوزادی کودکان خود، خرید لباس مناسب برای فرزندشان است. امروزه خرید لباس نوزاد به دلیل وجود تنوع زیاد بسیار ساده تر از دوران قدیم است و مادران می توانند با کمی اطلاعات مفید در این زمینه انتخاب هایی خوبی برای فرزندان خود داشته باشند.

جنس پارچه

یکی از نکات مهمی که مادران باید هنگام خرید لباس نوزاد توجه کنند، جنس پارچه است. بهترین جنس پارچه نخ و پنبه است. هنگام خرید حتماً به لیبل لباس توجه کنید و درصد و میزان نخ و پنبه را در لباس ها مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که هر چه میزان پنبه در لباس بیشتر باشد، آن لباس می تواند مناسب تر برای فرزند عزیز شما باشد.

لباس نوزادتوجه به جای پوشک

در طی شبانه روز نوزاد شما احتیاج به چند بار تعویض پوشک دارد. پس شما باید به جای پوشک و دکمه ها لباسی که خرید می کنید بسیار توجه کنید.

یقه لباس

یقه لباس می تواند در راحتی کودک بسیار تأثیر گذار باشد. یقه های دکمه دار می تواند بهترین نوع یقه ها باشند، زیرا گردن نوزاد در این نوع لباس ها بسیار راحت است و مادران هنگام تعویض لباس راحت تر عمل می کنند.

حلقه آستین

هر چه حلقه آستین بزرگ و آزادتر باشد، دستان نوزاد حین پوشیدن کمتر خم می شود و به کودک شما فشاری تحمیل نمی شود.

لباس نوزادلباس سرهمی

هنگام خرید لباس های سرهمی حتماً به قد آن ها توجه بسیار زیادی داشته باشد. زیرا این نوع لباس ها خیلی زود کوتاه می شود و می توانند پای نوزاد شما را در فشار قرار دهند.

حتماً بخوانید: فواید خرمالو برای خانم های باردار

الحاقات لباس ها

بسیاری از لباس ها به دلیل زیباتر دیده شدن از الحاقات تزئینی چون گل، پاپیون، مروارید و… بهره می برند. خرید این نوع لباس ها تا ۳ سالگی کودک شما ممنوع است. توجه داشته باشید که کودک شما در عین کوچکی می تواند این الحاقات را از لباس های خود جدا کند و در دهان خود بگذارد و جان خود را در خطر بی اندازد.

لباس نوزادفصل خرید لباس

همیشه هنگام خرید لباس به ماه تولد کودک خود توجه کنید. زیرا کودک شما در سه ماه اول زندگی خود زیاد به لباس های متعدد احتیاج ندارد. در واقع نیاز اصلی او در سه ماه دوم زندگی و شروع فصل جدید تازه شروع می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }