باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

فواید و مضرات لیزر موهای زائد

یکی از شیوه های جدید از بین بردن موهای زائد بدن استفاده از لیزر است. بسیاری این روش را بدون خطر می دانند و این روش از بین بردن موی زائد را بهترین روش ممکن تا به امروز می دانند. ولی در این بین بعضی از باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد باعث شده است افرادی از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکنند و به روش های قدیمی چون تیغ ژیلت اکتفا کنند.

در ادامه مطلب تیم تکامگ در مورد فواید و مضرات لیزر موهای زائد صحبت خواهد کرد و شما را با باورهای غلط در مورد لیزر موی زائد آشنا خواهد کرد. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

لیزر برای پوست های تیره مضر است

این باور در مورد دستگاه های جدید امروزی کاملاً اشتباه است. توجه داشته باشید که هر فردی با هر رنگ پوست می تواند از لیزر استفاده کند.

لیزر موی زائدلیزر باعث سرطان می شود

این باور هم کاملاً غلط است و محققان این مسئله را با دلایل قانع کننده ای رد کرده اند.

حتماً بخوانید: درمان خارش و سوزش بعد اصلاح مو

قیمت بالای لیزر موهای زائد

این روش به دلیل عملکرد مفید و مثبت خود نسبت به دیگر روش های از بین بردن موهای زائد اصلاً گران قیمت نیست، بلکه می تواند روش ارزان قیمتی نسبت به دیگر روش ها باشد.

Laser hair removalلیزر می تواند تمام موهای زائد را از بین ببرد

توجه داشته باشید که لیزر تنها می تواند ۷۰ الی ۸۰ درصد موهای زائد شما را از بین ببرد و این تصور اشتباهی است که لیزر تمام موهای زائد را از بین می برد.

حتماً بخوانید: چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟

اصلاح مو در بین جلسات لیزر

بعضی از افراد فکر می کنند لیزر مو می تواند آن ها از روش های دیگر اصلاح موی زائد خلاص کند، ولی باید بگوییم که این افراد کاملاً در اشتباه هستند. زیرا شما باید در بین جلسات لیزر خود از روش های دیگر اصلاح موی زائد استفاده کنید.

لیزر عامل نازایی

یکی از باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد، نازایی است. توجه داشته باشید که لیزر فقط می تواند تا فولیکول موی شما نفوذ کند و عمق نفوذ لیزر بسیار کم است و برای هیچ فردی مشکلی ایجاد نمی کند.

لیزر موی زائدفعال سازی غدد لنفاوی

همانطور که در متن بالا گفته شد، عمق نفوذ لیزر بسیار کم است. برای همین این روش اصلاح موی زائد نمی تواند به غدد لنفاوی شما آسیب بزند.

تضاد بین لیزر با قرص های مکمل مو

بسیاری فکر می کنند چونکه از قرص های مکمل مو برای افزایش رشد موی سر خود استفاده می کنند، نمی تواند از این روش اصلاح موی زائد بهره ببرند. باید بگوییم این قرص ها فقط می توانند بر روی رشد موهای سر شما تأثیر بگذارند نه دیگر نقاط بدن شما.

حتماً بخوانید: از بین بردن موی زائد پوست صورت خانم ها با وکس های خانگی

توجه به مشکلات هورمونی قبل از انجام لیزر

توجه داشته باشید که اگر مشکل هورمونی و تخمدان دارید به هیچ عنوان از این شیوه اصلاح موی زائد استفاده نکنید، زیرا تأثیر بلعکس بر روی رشد موهای شما دارد. پس اول مشکل هورمونی خود را رفع کنید، بعد از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کنید.

از بین بردن موهای کرکی

بسیاری فکر می کنند لیزر مو می تواند موهای کرکی را هم از بین ببرد. ولی باید بگوییم شاید لیزر نتیجه بلعکس به شما بدهد و موهای کرکی شما را ضخیم کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }