جگر یک وعده غذایی کاملزمان مطالعه : ۲ دقیقه

جگر

یکی از غذاهای بسیار مغذی در دنیا جگر است. این غذای خوشمزه سرشار از پروتئین است و می شود این ماده غذایی را جزء مقوی ترین مواد غذایی دنیا داست. جگر به دلیل کالری و چربی پایین خود می تواند غذای مناسبی برای ورزشکاران باشد و آن ها در تأمین مواد غذایی ضروری بدنشان بسیار کمک می کند.

در ادامه مطلب شما را بیشتر با فواید جگر آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

جگریک وعده غذایی کامل

استفاده از جگر در یک وعده غذایی می تواند بیشتر از نیاز روزانه بدن شما را به ویتامین هایی چون ویتامین آ، ویتامین ب و ریبوفلاوین تأمین کند. کنار تأمین این ویتامین های مفید برای بدن مواد مغذی چون آهن، کولین، فولات و مس هم هنگام تغذیه کردن از این غذای خوشمزه جذب بدن می شود.

جالب است بدانید که هر فرد با خوردن جگر می تواند ۸۰ درصد از نیاز بدن خود را نسبت به آهن تأمین کند.

حتماً بخوانید: همه چیز در مورد !! تن ماهی !!

سرشار از پروتئین

یکی از با کیفیت ترین پروتئین هایی که هر فرد می تواند با خوردن مواد غذایی جذب بدن خود کند، پروتئین جگر است. زیرا این نوع پروتئین می تواند تمام اسیدهای آمینه بدن را تأمین کند. جالب است بدانید که بیشتر از یک چهارم جگر را پروتئین تشکیل داده است.

میل کردن این غذا برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش سوخت و ساز بدن، عضله سازی، حفظ عضلات در هنگام کاهش وزن و کاهش وزن هستند، می تواند غذایی بسیار مناسب باشد.

جگرکالری بسیار پایین

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند، میزان جذب کالری در هنگام تغذیه است. یک خبر خوش برای این افراد این است که جگر به دلیل چربی بسیار پایینی که دارد تا حد زیادی جذب کالری را برای سیستم بدنی انسان پایین آورده است و جذب کالری را به عددی حدود ۲۵ درصد رسانده است. توجه داشته باشید که این عدد در مصرف گوشت هایی چون گوشت گوسفند می تواند تا بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

حتماً بخوانید: فواید خرمالو برای خانم های باردار

یک غذای خوب برای دوران پریودی

جگر به دلیل داشتن آهن بسیار زیاد و جذب آسان می تواند یک غذای بسیار مناسب برای خانم ها در دوران پریودی باشد.

مضرات جگر

بسیاری نگران میزان کلسترول جگر هستند، ولی باید بگوییم میزان کلسترول جگر برای بدن افراد مضر نیست و سموم را در خود ذخیره نمی کند.

توجه داشته باشید اگر شما خانمی باردار هستید یا فردی که دچار بیماری نقرس هستید، نباید از این ماده غذایی استفاده کنید و در صورت استفاده از پزشک مورد نظر مشورت بخواهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }