گیاه شفلرا؛ یک گیاه آپارتمانی زیبازمان مطالعه : ۲ دقیقه

گیاه شفلرا

شفلرا آربوریکلا گیاهی بومی از کشور استرالیا است. این گیاه به دلیل مقاومت بالایی که دارد، می تواند یک گیاه خوب برای خانه های آپارتمانی باشد. در ادامه مطلب شما بیشتر با گیاه شفلرا آشنا خواهیم کرد.

گیاه شفلرانور

شما برای نگهداری از گیاه شفلرا احتیاجی به نور مستقیم ندارید و شما می توانید این گیاه را در سایه هم بگذارید. البته توجه داشته باشید که هر چه نور کم شود، رشد این گیاه هم کم می شود.

حتماً بخوانید: فواید گل و گیاه در خانه

آبیاری

هر زمان که برگ های این گیاه حالت افتاده به خود گرفت، زمان آبیاری آن فرا رسیده است. توجه داشته باشید برای آبیاری این گیاه باید دو بار اقدام به آبیاری کنید و بین دوبار آبیاری مکثی کنید تا آب به داخل خاک نفوذ کند.

دما

دمای مورد نیاز برای نگهداری گیاه شفلرا بین ۱۵ الی ۲۴ درجه است. توجه داشته باشید که دمای پایین می تواند به این گیاه آسیب بزند. پس سعی کنید در زمستان ها و فصول سرد سال دمای مورد نیاز این گیاه را فراهم کنید.

گیاه شفلراخاک

گلدان مورد نظر خود را به سه قسمت تقسیم بندی کنید. دو قسمت آن را با خاک پیت ماس و یک قسمت آن را با خاک پرلیت پر کنید. این ترکیب می تواند بهترین ترکیب خاک برای نگهداری گیاه شفلرا باشد.

تکثیر

برای تکثیر این گیاه کافی است یک شاخه از گیاه را جدا کنید و در داخل ترکیب خاکی که در پاراگراف بالا گفتیم بکارید. روش قلمه زدن می تواند به تکثیر این گیاه به شما کند.

حتماً بخوانید: گیاه بونسای یک گیاه آپارتمانی زیبا

زردی و ریزش برگ

شفلرا به طور طبیعی برگ های خود را از قسمت پایینی خود از دست می دهد. در مورد زرد شدن برگ ها هم باید بگوییم که این گیاه تنها در صورتی که در دمای نامناسب قرار گیرد و در آبیاری آن بی دقتی شود برگ های بالایی آن زرد می شود.

آفت

یکی از آفت هایی که این گیاه را مورد تهدید قرار می دهد، تار عنکبوت است. تار عنکبوت در اکثر مواقع در زیر برگ های گیاه به وجود می آید که شما برای نجات گیاه می توانید از اسپری های آفت کش استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }