بررسی نسل دوم مرسدس بنز CLS + مشخصات فنی بنز سی ال اس ۲۰۱۲زمان مطالعه : ۳ دقیقه

بنز CLS

بعد از استقبال خوب مردم از نسل اول مرسدس بنز CLS در ایران شاهد ورود نسل دوم این خودرو توسط شرکت ستاره ایران به کشورمان شدیم. در دهه های قبل خودروسازان معروف دنیا برای اینکه از سهم بیشتری در بازار خودرویی دنیا برخوردار باشند دست به تولید و طراحی خودروهای سدان کوپه زدند و توانستند در این زمینه مشتری بسیار خوبی در دنیا جذب خود کنند. سی ال اس هم یکی از این سدان های کوپه است که توانست جزء پرفروش ترین خودروهای مرسدس بنز شود.

در ادامه مطلب شما را با یکی از خودروهای لوکس مرسدس بنز آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم محتوای این مطلب برای شما مفید واقع شود.

mercedes-benz cls-class

طراحی ظاهری

بنز CLS معروف به الهه ی زیبایی دایملر است و می شود گفت این خودرو با خط و خطوطی که در بدنه خود دارد، می تواند سر هر فردی را در خیابان به سمت خود بچرخاند. البته باید بگوییم که طراحی خودروهای سدان کوپه در این سال ها توانسته است خوب در دل ماشین بازها جا باز کند و می توان به طور قاطع گفت که یکی از زیباترین سبک های طراحی در چند سال اخیر برای خودروهای سدان کوپه بوده است.

CLS هم از این سبک طراحی زیبا بسیار خوب پیروی کرده است و خود را با بدنه جسورانه و خشن به مردم جهان به عنوان یک اشتوتگارتی اصیل معرفی کرده است. البته فراموش نشود که کلاس سی ال اس اولین خودروی سدان کوپه در دنیا است. جالب تر این است که کد اتاق این خودرو با وجود اینکه یک خودروی سدان است با C نمایش داده می شود. ببینید بنز چقدر بر روی کوپه بودن این خودرو تاکید کرده است!

mercedes-benz cls-class

امکانات رفاهی

CLS برای اینکه خود را به آپشن های متعدد تجهیز کند به سراغ پدر خود بنز کلاس S رفته است و یک ارثیه ی تپل از او گرفته است. سی ال اس همان خودرویی است که در کنار چهره ی جذاب خود از امکانات رفاهی بسیار بالایی در خود برخوردار است و می توان گفت این خودرو بهترین آپشن ها را برای سرنشینان خود ارائه داده است. البته باید بگوییم امکانات رفاهی این خودرو نسبت به سال ورودش به بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفته است، پس به هیچ وجه آپشن های این خودرو را با خودروهای روز مقایسه نفرمایید.

mercedes-benz cls-classکابین و سواری

کابین مرسدس بنز CLS با بهترین نوع چرم و متریال تزئین شده است و در کنار کیفیت بالای متریال خود از یک طراحی اسپرت کلاسیک بهره می برد و می تواند به هر فردی در هر سن و جنسیتی یک حس متفاوت انتقال دهد.

سی ال اس با دو نسخه ی ۶ سیلندر و ۸ سیلندر وارد ایران شد و جزء معدود خودروهای حجم بالای ایران محسوب می شود. هر کدام از این موتورها می تواند به شما شتاب خوبی حین رانندگی بدهند، ولی نسخه ی ۸ سیلندر کمی فراتر از نسخه های دیگر است و مزه ی رانندگی آن در کنار سیستم تعلیق معروف بنز می تواند کمی متفاوت تر از نسخه های دیگر باشد.

mercedes-benz cls-class

رقیب

بی ام و سری ۶ گرن کوپه رقیب اصلی این خودرو در جهان است. البته پورشه پانامرا هم از رقبای آلمانی این خودرو محسوب می شود.

mercedes-benz cls-class

حتماً بخوانید: بررسی بنز سی ال اس نسل سوم

ارزش خرید

اگر به دنبال یک خودروی ۸ سیلندر آلمانی هستید که در کنار لوکس بودن یک خودروی کاملاً اسپرت باشد، بنز CLS می تواند بهترین گزینه برای خرید شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }