اسفنج آرایشی (Cosmetic sponge) چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

اسفنج میکاپ

روز به روز صنعت لوازم آرایشی و زیبایی در حال پیشرفت است و هر ساله شاهد تغییرات زیادی در این صنعت زیبا هستیم. حال یکی از این تغییرات سر از هالیوود درآورده است و توسط یک آرایشگر ماهر رونمایی شده است. اسفنج آرایشی(Cosmetic sponge) همان تغییر جالب در دنیای مد است که توانسته است بسیاری از خانم ها را برای داشتن یک آرایش طبیعی کمک بسیار زیادی کند.

در ادامه مطلب تیم مد و زیبایی تکامگ شما را با یک اختراع جالب در دنیای لوازم آرایشی آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

اسفنج آرایشی چسیت؟

به یک شیء بسیار نرم و فومی شکل که حالت تخم مرغی دارد، اسفنج آرایشی می گویند.

اسفنج آرایشیکاربرد اسفنج آرایشی

برای بخش کردن مواد آرایشی چون کرم پودر، کانسیلر، پنکک آرایشی، کرم بی و سی سی و کرم های مراقبتی و مرطوب کننده بر روی صورت کاربرد دارد.

اسفنج آرایشی به دلیل حالات تخم مرغی که دارد می تواند در تمام زوایای صورت جای گیری خوبی داشته باشد و به شما یک آرایش زیبا و طبیعی را هدیه می دهد.

حتماً بخوانید: اصول آرایش مینیمال چیست و چگونه می توانیم یک آرایش سبک داشته باشیم؟

چگونه از اسفنج آرایشی استفاده کنیم؟

قبل از استفاده اسفنج میکاپ باید آن را کاملاً خیس کنید و بعد با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید تا حالت مرطوب داشته باشد. حال کرم پودر را بر روی دست خود بریزید و با اسفنج آن را مالش دهید. حال نوبت پخش کردن کرم پودر به صورت شده است. شما بایستی برای پخش کردن کرم پودر اسفنج را با ضرباتی آرام به صورت خود بزنید و سعی کنید در یک نقطه متمرکز نشوید و مواد آرایشی را به خوبی پخش کنید.

توجه داشته باشید که مواد آرایشی که حالت کرمی دارند را باید اول به روی دست خود بریزید و سپس از روی دست خود به واسطه اسفنج میکاپ بر روی صورت خود انتقال دهید.

اسفنج آرایشی

میزان عمر اسفنج میکاپ

هر اسفنج اگر بعد از هر بار استفاده شسته شود می تواند برای شما تا مدت ۵ ماه کارایی داشته باشد. پس توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده اسفنج خود را شستشو دهید تا میزان عمر آن افزایش پیدا کند. البته باید بگوییم که برای پاکیزه ماندن این ابزار آرایشی حتماً بعد از هر بار استفاده باید شسته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }