زمان استفاده از ماشین لباسشویی به این موارد توجه داشته باشیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

ماشین لباسشویی

از مهارت های زندگی که امروزه باید اکثر افراد یک خانه آن را بلد باشند، استفاده صحیح از ماشین لباسشویی است. البته توجه داشته باشید که منظور ما شیوه کار با ماشین لباس شویی نیست بلکه استفاده صحیح از ماشین لباسشویی است.

در ادامه مطلب شما را با استفاده صحیح از ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مواد شوینده

امروزه مواد شوینده البسه در بازار خرید دارای تنوع بسیار زیادی هستند و هر کدام از آن ها با یک مشخصه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پس در خرید و استفاده از این شوینده ها باید دقت کافی به خرج دهید و طبق نیاز خود خرید کنید.

توجه داشته باشید که هیچ زمان از پودر لباسشویی دست به عنوان یک مواد شوینده برای ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید، زیرا این مواد هنگام شستشو کف زیادی تولید می کنند و شما دچار مشکلاتی چون خارج شدن کف هنگام کار کردن ماشین لباسشویی می شوید. البته باید بگوییم که خارج شدن کف از ماشین لباسشویی فقط مختص پودر دست نیست، بلکه شما با زیاد ریختن مواد شوینده در ماشین خود دچار چنین مشکلی می شوید. توجه داشته باشید اگر شما دچار مشکل خارج شدن کف از ماشین لباسشویی هنگام کار کردن شدید، باید یکبار دیگر لباس های خود را بدون ریختن مواد شوینده شستشو دهید تا لک مواد شوینده از البسه شما پاک شود.

ماشین لباسشوییدستمال کاغذی

حتماً قبل گذاشتن البسه خود داخل ماشین لباسشویی به نبود دستمال کاغذی در جیب های لباس های خود توجه کنید، زیرا اگر دستمال کاغذی همراه لباس های داخل ماشین شسته شود باعث گرفتگی پمپ تخلیه آب ماشین می شود و به لباس های شما ذرات ریز دستمال کاغذی می چسبد.

توجه کنید گرفتگی پمپ آب می تواند ماشین شما را روانه تعمیرگاه کند.

حتماً بخوانید : شیوه صحیح شستشوی لباس های بافتنی

تراز بودن ماشین لباسشویی

کل حرکات چرخشی ماشین لباسشویی بر پایه یک بلبرینگ است. حال اگر ماشین شما در یک سطح صاف قرار نگیرد و تراز نباشد می تواند به بلبرینگ ماشین لطمه وارد شود و بعد از مدتی استفاده شما شاهد لرزش های شدیدی در ماشین خود می شوید.

 washing machineاجسام فلزی و پلاستیکی

حتماً برای شما پیش آمده است که پرده پنجره منزل خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید. باید بگوییم اگر این کار به شیوه صحیح انجام شود برای شما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؛ ولی اگر شما پرده خود را همراه با گیره های خود بیندازید باعث پاره شدن لاستیک دور درب ماشین خود و مجبور به تعویض لاستیک دور ماشین لباسشویی می شوید.

باید بگوییم که هر جسم فلزی و پلاستیکی می تواند شما را دچار چنین مشکلی کند و حتماً نباید گیره پرده باشد. توجه داشته باشید که پاره شدن لاستیک دور ماشین؛ یعنی از کار افتاد ماشین و محتاج شدن به تعمیرگاه.

حتماً بخوانید : چرا لباس های تیره بعد از شستشو بور می شوند؟

شستشوی لباس زیر

یکی از مواردی که شما باید در استفاده صحیح از ماشین لباسشویی رعایت کنید، نداختن لباس زیر به داخل ماشین لباسشویی است. لباس زیر هر فرد منشا میکروب و باکتری های واگیردار است. پس شما نباید این نوع لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، زیرا باعث می شوید فضای داخلی ماشین شما آلوده شود و این آلودگی را همراه لباس های دیگر به دیگر افراد خانواده خود نشر دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }