فواید خرمالو برای خانم های باردارزمان مطالعه : ۳ دقیقه

خرمالو

با آمدن فصل پاییز و زمستان گوجه های نارنجی وارد بازار میوه و تره بار می شوند. این گوجه ها که از آن ها میوه خرمالو یاد می شود در زمان بارداری خانم ها به کمک سلامت جنین آن ها آمده است و آن ها را در طی شش ماه پاییز و زمستان برای داشتن جنین سالم و تقویت سیستم ایمنی همراهی می کند.

اصالت میوه خرمالو چینی است ولی شما می توانید این میوه را هنگامی که در خیابان های بعضی از شهرها مانند شهر تهران تردد دارید بر روی درختان مشاهده کنید.

در ادامه مطلب شما را با خواص میوه خرمالو در زمان بارداری آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

خواص خرمالو برای رشد جنین

کلسیم و فسفر از مواد معدنی هستند که در رشد و تقویت استخوان ها بسیار تأثیر گذار هستند. حال این مواد معدنی مقوی در ساختار میوه خرمالو در جایگاه خوبی قرار دارند و می شود این میوه را معدن کلسیم و فسفر دانست.

میوه خرمالو برای بارداریدرمان بی خوابی در زمان بارداری

اکثر خانم های باردار در زمان بارداری خود دچار اضطراب و بی حوصلگی می شوند و این موضوع توانسته است در خواب منظم و با کیفیت آن ها در زمان بارداری اختلال ایجاد کند. ویتامین ث موجود در خرمالو به کمک خانم های باردار آمده و آن ها در مبارزه با اضطراب و بی حوصلگی همراهی خوبی کرده است و به آن ها یک خواب با کیفیت و سالم را هدیه داده است.

حتماً بخوانید : خواص گیاه چوب صندل سفید

خرمالو حاوی آنتی اکسیدان

کبد عضوی از بدن است که یکی از وظایف آن دفع سموم بدن است. در زمینه دفع سموم بدن ماده ای به نام آنتی اکسیدان می تواند کمک بسیار زیادی به کبد کند. میوه خرمالو یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان است و خوردن آن در زمان بارداری می تواند کمک بسیار زیادی در دفع سموم بدن کند.

میوه خرمالو برای بارداریجلوگیری از بیمارهای قندی

در زمان بارداری به دلیل شرایط خاص خانم ها نمی تواند فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند و این موضوع باعث شده است بسیاری از خانم های باردار در خطر مبتلا به بیماری های قندی قرار گیرند. خانم ها در این زمان باید با مصرف خوراکی هایی مثل خرمالو به تنظیم قند خون خود کمک کنند. البته توجه داشته باشید که عصاره پوست خرمالو شما را در این زمینه همراهی خواهد کرد.

خرمالوبالا بردن ایمنی بدن

خرمالو به دلیل داشتن ویتامین آ، ویتامین ث، کلسیم، آهن، منیزیم و کاروتوئن در خود می تواند سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد و شما از در مبارزه با سرماخوردگی، بیماری های قلبی، فشار خون، کم خونی و کلیوی همراهی می کند و تقویت سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می دهد.

حتماً بخوانید : خواص معجزه آسا عرق کاسنی

مضرات خرمالو برای خانم های باردار

خانم های بارداری که دچار یبوست هستند نباید به هیچ عنوان از میوه خرمالو استفاده کنند ، زیرا خرمالو باعث تشدید بیماری های یبوستی می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }