بررسی خودروی دامای X7زمان مطالعه : ۳ دقیقه

دامای X7

اگر بخواهیم خط تولید بعضی از صنایع خودروسازی چینی را به دستگاه یا شیء تشبیه کنیم، بهترین شیء می تواند دستگاه کپی باشد. شرکت زوتی یکی از این دستگاه های کپی است که درحال حاضر مشغول به کپی خودروهای اروپایی است. این کمپانی در چند سال اخیر خودرویی به نام دامای X7 را رونمایی کرد و آن را به عنوان یک خودروی لوکس به بازار جهانی خودرویی دنیا معرفی کرد.

حال کشورمان به این محصول لاکچری چینی استقبال نشان داده است و آن را در سال ۲۱۰۸ وارد بازار خودرویی ایران کرد.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ شما را با یک کراس اوور چینی آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دامای X7

طراحی ظاهری

همانطور که گفته شد، کمپانی زوتی یکی از کپی کاران صنعت خودروسازی دنیا است و اکثر خودروهای خود را با الهام گیری از خودروهای اروپایی تولید کرده است . دامای X7 هم از این جریان به دور نبوده است و در طراحی خود از خودروهای اروپایی چون رنجروور و فولکس واگن اطلس الهام گرفته است.

در چهره جلویی این خودرو می شود یک ذوزنقه ای را مشاهده کرد که در آن جلو پنجره و چراغ ها جای گرفته اند و یک کاپوت عضلانی آمده است که به این قسمت عظمت ببخشد و آن را به ببیننده یک خودروی اسپرت معرفی کند .

در نمای جانبی هم خطوط رنجروور ایووک به راحتی قابل مشاهده است و می توان به راحتی این خودرو را با یک خودروی انگلیسی اشتباه گرفت.

در نمای عقب هم همانند نمای جانبی از خودروی اطلس فولکس واگن الهام گرفته شده است.

دامای X7

امکانات رفاهی

دلیل اینکه نام این خودرو را چینی لاکچری گذاشته اند، امکانات رفاهی بسیار بالای آن است.

خوشبختانه کپی کاری فقط در زمینه طراحی بدنه نبوده است و می شود این موضوع را در دیگر نقاط خودرو مانند آپشن های آن مشاهده کرد.

دامای X7 از امکانات رفاهی چون سقف پانورامیک، صندوق برقی، رادار نقطه کور، وکیوم درب ها، صندلی برقی، تهویه هوای دو نقطه ای، تهویه هوا در قسمت عقب، سیستم صوتی نسبتاً خوب، مانیتور مرکزی ۱۰ اینچی و سنسور باد تایر بر خوردار است.

دامای X7

حتماً بخوانید : ام وی ام X55 یک کراس اوور چینی

کابین

هارمونی رنگ ها، استفاده از مقدار زیادی چرم، استفاده از متریال با کیفیت، فرمان D کات، تنظیمات تاچ تهویه، دنده مشابه به رنجروور، پشت آمپر دیجیتال و غیره از زیبایی های کابین دامای X7 هستند.

زیبایی کابین دامای X7 را نمی شود کتمان کرد و حتی کپی کاری در کابین را هم نمی شود کتمان کرد. ولی در کل می شود بین زیبایی و کپی کاری یک پارادوکس زیبایی از کابین دریافت کرد.

دامای X7 همانند دیگر خودورهای امروزی از موتور توربویی بر خوردار است ولی همانند خودروهای امروزی از شتاب و قدرت کافی بر خوردار نیست. در کل موتور و سیستم تعلیق این خودرو دست به دست هم دادند تا یک سواری خوبی را برای راننده محیا کند.

دامای X7

حتماً بخوانید : دیگنیتی پرایم یک کراس اوور کوپه چینی

رقیب

ریگان کوپا، دیگنیتی پرایم و SWM G01 از رقبای این خودرو در داخل کشورمان هستند.

دامای X7

حتماً بخوانید : SWM G01 یک دو رگه ایتالیایی_چینی

ارزش خرید

دامای X7 به دلیل واردات محدود و نمایندگی ضعیف از ارزش خرید بالایی بر خوردار نیست .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }