از فرآیند تولید تا مضرات تن ماهی؛ آیا تن ماهی ارزش غذایی دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تن ماهی

هر زمان که نام کنسرو به زبان های می آید اکثر شنونده ها نسبت به این لغت گارد می گیرند و استفاده از این محصول غذایی را برای خود منع می کنند. تن ماهی یکی از این فرآورده های غذایی است اکثر کسانی که به سلامتی بدن خود اهمیت می دهند از خوردن آن اجتناب می کنند. آیا تن ماهی یا کنسرو ماهی برای بدن انسان مضر است؟ رعایت کردن و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند پاسخ به این سوال را مثبت و منفی کند.

در ادمه مطلب سعی می کنیم شما را در پاسخ به سوال بالا کمک کنیم و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

برای تولید تن از چه ماهی استفاده می شود؟

شاید شما فکر کنید که می شود از همه ی ماهی ها در صنعت کنسرو سازی استفاده کرد. ولی باید به شما بگوییم که تنها بعضی از ماهی ها می تواند وارد صنعت تولید تن ماهی شوند و اینگونه نیست که تمام ماهی ها مورد استفاده قرار گیرند.

کنسرو ماهی
کنسرو ماهی

روغن تن ماهی

اکثر تولید کنندگان تن ماهی برای تأمین روغن کنسرو خود از روغن های زیتون، مایع خوراکی و روغن ماهی استفاده می کنند.

حتماً بخوانید: ماهی یک وعده غذایی مفید برای بدن

ارزش غذایی کنسرو ماهی

اگر ماهی به سرعت منجمد شود و پروتکل های بهداشتی از اول تا زمان پخت و تولید رعایت شود، تن ماهی که به دست شما می رسد از ارزش غذایی برابر با ماهی تازه برخوردار است.

تن ماهی
تن ماهی

افزودنی ها در کنسرو ماهی

به طور کل در تولید تن ماهی از هیچ افزودنی استفاده نمی شود و تنها ماده ایی که باعث افزایش زمان انقضاء می شود نمک است. البته این موضوع در تن ماهی هایی که در تولید آن ها از افزدونی هایی چون سبزیجات، سس، ادویه جات و … استفاده شده است کمی فرق دارد.

مضرات تن ماهی

کنسروهای ماهی در کل هیچ زیانی ندارند ولی مسائلی چون رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماهی فاسد از تولید کنسرو ماهی، استفاده از روغن های جامد و نباتی در تولید تن و تمام شدن انقضاء تن ماهی می تواند مصرف تن ماهی را برای انسان ها منع کند.

در کل کنسروها فرآورده های غذایی مناسبی برای انسان ها نیستند و استفاده بیش از حد از این نوع مواد غذایی می تواند سلامتی آن ها را به خطر بی اندازد.

!شاید برایتان جالب بیاید که استفاده بیش از حد مجاز از فرآورده های کنسروی می تواند زیبایی پوست صورت شما را مورد تهدید قرار دهد!

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }