چای؛ یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزنزمان مطالعه : ۳ دقیقه

چای برای لاغری

هیچ نوشیدنی مثل چای نمی تونه خستگی آدمو رفع کنه؛ این جمله را حتماً از بسیاری از افراد شنید ه اید. آیا دلیل و منطق این جمله ی معروف را می دانید؟ باید در پاسخ به این سوال بگوییم که کافئین موجود در چای باعث می شود بعد از مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد از مصرف چای کافئین خون شما به حداکثر میزان ممکن برسد و این موضوع سبب افزایش انرژی شما در طی ۵ الی ۶ ساعت آینده می شود.

حال امروزه چای به کمک افرادی که می خواهند کاهش وزن را تجربه کنند، آمده است و آن ها را در زمینه رژیم لاغری بسیار همراهی کرده است.

حتماً بخوانید: چای سبز یک دمنوش معجزه آسا

افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم یا سوخت و ساز بدن با افزایش سن در افراد کاهش می یابد و این موضوع باعث شده که دیگر افرادی که پا به سن گذاشته اند از فیزیک بدنی خوبی در زندگی خود بر خوردار نباشند و موضوعی به نام چاقی و اضافه وزن آن ها را رنج دهد.

کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای می تواند سطح سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد و شما را در کالری سوزی بیشتر در رژیم لاغری خود کمک بسیار زیادی کند. توجه داشته باشید که بهترین چایی که شما می توانید برای کنترل سوخت و ساز بدن خود بنوشید، چای سبز است.

tea
چای برای لاغری

رفع احساس گرسنگی

مغز و اعصاب بدن شما عضوهایی هستند که به شما اخطار گرسنگی را می دهند و شما را تشویق به میل کردن مواد غذایی می کند. اگر وعده های غذایی اصلی شما را از این موضوع فاکتور بگیریم، می رسیم به میان وعده هایی که در طی شبانه روز بسیاری از شما برای رفع احساس گرسنگی خود میل می کنیم.

یکی از مواد غذایی که شما می توانید در این زمان ها میل بفرمایید، چای است. چای به دلیل حالت مایعی که دارد، می تواند در سیگنال های عصبی شما اختلال ایجاد کند و معده شما مایع را با مواد غذایی جامد اشتباه گیرد و حالت گرسنگی شما رفع شود.

حتماً بخوانید: مضرات عجیب نوشابه های گاز دار

یک نوشیدنی بدون کالری

نوشیدنی هایی چون نوشابه های گاز دار و نوشابه های انرژی زا یکی از مضرترین نوشیدنی های ممکن برای انسان های روی کره زمین هستند. اگر از موضوع مضرترین نوشیدنی گذر کنیم، می رسیم به قند و میزان کالری بالای این نوشیدنی ها که باعث می شود رژیم غذایی سالم و کاهش وزن شما مورد هدف قرار گیرد.

چای یک جایگزین خوب برای این سبک نوشیدنی های مضر است و می تواند علاوه بر رفع تشنگی شما میزان قابل توجهی به شما انرژی مثبت بدهد. توجه داشته باشید که چای هنگامی نوشیدنی بی ضرر است که بدون هیچ مواد قندی مانند قند و شکر مصرف شود.

tea
چای برای لاغری
حتماً بخوانید: نوشیدنی های حجم آور برای ورزشکاران

یک ماده انرژی زا

از چای به دلیل کافئین موجود در آن یک نوشیدنی انرژی زا یاد می شود و می تواند یکی از بهترین نوشیدنی هایی باشد که شما می توانید قبل از ورزش کردن میل بفرمایید. نوشیدن چای قبل از ورزش باعث می شود شما حین ورزش کردن بیشتر انرژی داشته باشید و در عمل چربی سوزی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }