نسل سوم الهه زیبایی بنز (mercedes benz cls) در سال ۲۰۱۸ رونمایی شدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مرسدس بنز CLS

مرسدس بنز در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت یک سدان کوپه به نام CLS را به خط تولید خودروهای خود اضافه کند و با روانه این خودرو به بازار خودرویی جهان جان تازه ای به خودروهای اسپرت آلمانی ببخشد. پس اولین نسل بنز CLS در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد و تا کنون سه نسل از این خودرو به بازار خودروهای کامپکت معرفی شده است.

بسیاری نقطه ی اوج بنز CLS را در نسل دوم آن می بینند و همیشه از آن نسل به عنوان یک آلمانی واقعی یاد می کنند. اما در سال ۲۰۱۸ مرسدس بنز معادلات ذهن بسیاری از آلمانی سواران را با رونمایی نسل سوم CLS بهم ریخت. شاید اگر این مطلب را در سال ۲۰۱۸ می نوشتیم حتماً از کمپانی بنز به خاطر طراحی این نسل CLS شکایت می کردیم، ولی امروز که این مطلب را می نویسیم باید بگوییم که بنز با این سبک طراحی خود خبر از فیس های جدید خودروهای خود داده بود. به طور مثال اگر مرسدس بنز S کلاس نیو را دیده باشید متوجه شبات بسیار زیادی با بنز CLS می شوید.

mercedes benz cls

طراحی ظاهری

این نسل هم همانند دو نسل قبل حالت کوپه خود را حفظ کرده است و در طراحی ظاهری آن دوباره شاهد یک ظاهر فست بک هستیم.

در نمای جلویی این خودرو همانند نسل قبلی دوباره یک کاپوت و سپر عضلانی داریم که با چراغ های تیز و خشن به بیننده هشدار یک خودروی اسپرت و وحشی را می دهد.

اگر بخواهیم نمای جانبی این خودرو را بررسی کنیم باید بگوییم که در این نما ما شاهد یک سدان کوپه واقعی هستیم، که با خمشی که در ناحیه ستون C خودرو اتفاق افتاده است، خبر از شتاب عالی و شکستن هوا به بهترین شیوه ممکن حین رانندگی را به راننده این خودرو می دهد.

در نمای عقب هم که امروزه بیشتر شبیه به آقا بالا سر خود، بنز S کلاس است، شاهد چراغ ها تیز و مثلثی هستیم. بیشترین موردی که باعث جلب توجه ببینده به طراحی ظاهری این خودرو می شود، خروجی هوا بر روی سپر عقب است که توانسته معنای یک خودروی اسپرت را به خوبی توضیح دهد.

اگر می خواهید الهه ی زیبایی کمپانی بنز به بهترین طرز ممکن ببینید، بهتر است آن را هنگام شتاب گیری و زمانی که نوک خودرو به سمت بالا جهش پیدا کرده است، ببینید.

mercedes benz cls

امکانات رفاهی

پلتفرم اصلی بنز CLS با بنز کلاس E یکی است. پس شما با کابینی متشابه با بنز کلاس E سر و کار دارید. ولی باید بگوییم که تنها پلتفرم کابین این دو خودرو از نظر طراحی یکی است و از نظر آپشن تفاوت بسیار زیادی دارند.

اگر بخواهیم امکانات رفاهی CLS در یک کلام توضیح دهیم، باید بگوییم که این خودرو کوچک شده بنز S کلاس است.

mercedes benz clsکابین

همانطور که گفته شد پلتفرم این خودرو با بنز کلاس E یکی است. ولی در بعضی نقاط کابین شاهد متریال لاکچری تر در این خودرو نسبت به بنز E هستیم. هنگامی که وارد کابین خودرو می شوید، شما شاهد امکانات متعددی هستید.

شاید در نگاه اول به کابین متوجه اسپرت بودن این خودرو نشوید، ولی زمانی که شما این خودرو را در حالت اسپرت و اسپرت پلاس می گذارید، با تغییراتی که در کابین و صدای خودرو ایجاد می شود، کاملاً متوجه اسپرت بودن این خودرو می شوید.

mercedes benz clsرقیب

بزرگترین رقیب CLS، بی ام و سری ۶ گرن کوپه است. اگر بخواهیم بین کوسه و الهه زیبایی خودرویی را انتخاب کنیم، باید بگوییم اگر شما بودجه خرید این دو خودرو را دارید، حتماً هر دوی این دو رقیب را خریداری کنید، زیرا نمی شود گفت که کدام یک نسبت به یکدیگر برتری دارند.

ارزش خرید

یکی از با ارزش ترین خودروهای آلمانی بنز CLS است که شما در هر جایی از دنیا که باشید، با خرید آن صاحب یک خودروی فوق العاده می شوید. فعل حاضر شما برای خرید این خودرو باید حدود ۷۵ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }