تویوتا fj کروزر؛ یک همراه خوب برای سفرهای آفرودیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی تویوتا fj کروزر

یکی از شاهکارهای تویوتا که در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شد، تویوتا fj کروزر بود. اما این شاهکار تویوتا دیگر از خط تولید کمپانی تویوتا حذف شده و تمام آفرود سواران دنیا را غصه دار داشتن نسخه ی صفر این خودرو کرده است. باید بگوییم این خودرو آنقدر در بین آفرود بازان محبوب بود که زمانی که کشورهای عربی متوجه پایان تولید این خودرو شدند با اعتراض های خود نسبت به کمپانی تویوتا موفق به تولید اختصاصی تویوتا fj کروزر برای خود شدند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ شما را با یک خودروی شاسی بلند آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بررسی تویوتا fj کروزر
بررسی تویوتا fj کروزر
حتماً بخوانید: فیس لیفت لند کروز با کیت های والد ، خان ، فابریک و limgene

طراحی ظاهری

همان طور که گفته شد تویوتا اف جی کروزر در سال ۲۰۰۶ به بازار خودوریی جهان معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ با یک فیس لیفت جزئی روبرو شد. پس ما با یک خودرویی سر و کار داریم که طراحی آن کمی قدیمی است و کمی با خودروهای شاسی بلند امروزه دنیای خودرو فرق دارد.

باید بگوییم که طراحی fj کروزر همانند بنز کلاس G آنقدر عالی بود که سالیان زیادی صنعت خودرویی ژاپنی ها را همراهی کرد.

تویوتا fj کروزر
تویوتا fj کروزر

امکانات رفاهی

بیش تر مشتریان این خودرو عشق سفرهای آفرودی هستند و برایشان زیاد امکانات رفاهی عجیب و غریب جالب نمی آید. تویوتا هم با توجه به این موضوع  fj کروزر را مجهز به آپشن های کاربردی کرد.

باید بگوییم که شما در این خودرو از آپشن های زیادی بر خوردار نیستید، ولی آپشن های موجود در این خودرو آنقدر از کیفیت بالایی بر خوردار هستند که شما هیچ حس کمبود آپشن در این خودرو نخواهید کرد. بد نیست بدانید که به تازگی برای تویوتا fj کروزر صفحه کیلومتر دیجیتالی آمده است.

بررسی تویوتا fj کروزر
بررسی تویوتا fj کروزر
حتماً بخوانید: تویوتا پرادو دو در یک خودرو شاسی بلند جذاب

کابین و سواری

در نگاه اول به تویوتا اف جی کروزر شاهد یک خودروی شاسی بلند قلدر هستیم، ولی وقتی در کابین این خودرو سکونت پیدا می کنید متوجه یک خودروی کراس اوور می شوید. شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید فضای بیرون و داخل این خودرو پارادوکس ایجاد کند؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که فضای عقب این خودرو برای سرنشینان در مدت زمان استفاده طولانی زیاد مناسب نیست و شاید کمی اذیت کننده باشد. اما در کل کابین این خودرو بسیار راحت است و شما می توانید لذت داشتن یک SUV واقعی را از این خودرو دریافت کنید.

اگر بخواهیم شما را با توانایی موتور fj کروزر آشنا کنیم، کافی است فقط شتاب صفر تا صد این خودرو را برای شما بگوییم تا کاملاً از جریان قدرت موتور این خودرو آگاه شوید. تست و بررسی که در مورد صفر تا صد اف جی کروزر گرفته شده است، به عددی زیر ۸ ثانیه رسیده ایم که برای یک خودروی ۲ تنی می تواند یک شاهکار باشد.

سواری این خودور همانند دیگر شاسی بلندهای تویوتا نرم نیست و می شود کمی خشکی را در سواری با این خودرو حس کرد.

اف جی کروزر

حتماً بخوانید: تویوتا لندکروز یک شاسی بلند فول سایز

رقیب

شما با یک خودروی کاملاً آفرودی سر و کار دارید، پس خودروهایی چون تویوتا هایلوکس، تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو می توانند رقیب های خوبی برای این خودرو باشند.

اف جی کروزر
اف جی کروزر

ارزش خرید

اف جی کروزر خودرویی است که فقط نسخه های دست دوم آن در بازار خودرویی موجود است و از این موضوع مهمتر این خودرو بیش تر در مصارف آفرودی استفاده شده است. پس شما باید کاملاً هنگام خرید این خودرو به مسائل فنی دقت کنید و هیچ گاه بدون کارشناسی دقیق در مراکز معتبر این خودرو را خریداری نکنید.

در مورد تأمین قطعات یدکی این خودرو هم باید بگوییم اف جی کروزر از نظر قطعات یدکی با خودروهای لندکروز و پرادو تشابه زیادی دارد، برای همین تأمین قطعات این خودرو ساده است و برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.

در کل خرید این خودرو برای مصارف آفرودی توصیه می شود و زیاد برای مصارف شهری خودروی مناسبی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }