دفع سنگ کلیه با چند روش خانگیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سنگ کلیه

یکی از دردهای نفس گیری که می تواند کوچک ترین تا بزرگ ترین افراد دنیا را از پا در بیاورد، درد کلیه ها به دلیل سنگ کلیه است. سنگ کلیه به دلایل مختلفی چون کمبود آب بدن، تأثیر بعضی داروها بر سیستم بدنی، اضافه وزن، سابقه خانوادگی و رژیم غذایی به وجود می آید.

کلیه عضوی از بدن است که وظیفه دفع سموم بدن، مواد معدنی، نمک، کلسیم اضافی و اسید اوریک را بر عهده دارد. حال اگر این سموم در کلیه انباشه شوند، باعث به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.

در ادامه مطلب شما را با مواد غذایی که به دفع سنگ کلیه های ریز کمک می کند آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

سنگ کلیه

حتماً بخوانید: مواد غذایی که در درمان کبد چرب به کمک شما می آیند

انار

یکی از میوه های پر خاصیتی که شما می توانید در فصول پاییز و زمستان به صورت تازه تهیه کنید، انار است . حال شما می توانید برای درمان این جسم رسوبی خود آب این میوه بهشتی را بگیرید و در طی شبانه روز به طور مرتب بنوشید تا سنگ کلیه شما دفع شود.

لیموترش

لیموترش را شما می توانید در تمامی فصول سال به طور طبیعی و تازه خریداری کنید. همان طور که می دانید لیموترش حالت اسیدی دارد و شما با مصرف آن می توانید سنگ کلیه خود را تجزیه و دفع کنید.

آب

شما برای دفع این جسم رسوبی و درمان آن به هر دکتری مراجعه کنید، اولین دارویی که به شما تجویز می کند آب است. پس سعی کنید در طی شبانه روز آب کافی بنوشید تا به درمان این بیماری تسریع ببخشید.

سنگ کلیهریحان

یکی دیگر از روش های ارزان قیمت و ساده که شما می توانید از آن به عنوان یک دمنوش استفاده کنید، برگ گیاه ریحان است. شما برای اینکه از این روش درمانی بهره مند شوید، کافی است مقداری ریحان تازه تهیه کنید و برگ های آن را خشک کنید و سپس در طی شبانه روز با دم کردن برگ های ریحان و نوشیدن آن به درمان و دفع سنگ خود کمک کنید.

حتماً بخوانید: درمان کبد چرب + علت بیماری کبد چرب

کرفس

شاید این روش درمانی باب میل بسیاری از افراد نباشد، ولی یکی از روش های درمانی مؤثر برای دفع این جسم رسوبی است. شما کافی است برای بهره مندی از این روش درمانی آب کرفس تازه را بگیرید و بنوشید. این شیوه درمانی به شما کمک می کند که به طور طبیعی سنگ خود را دفع کنید.

سرکه سیب

یکی از روش های درمانی بسیار ساده برای دفع این جسم رسوبی خوردن سرکه سیب است. حال چرا می گوییم ساده؟ زیرا شما کافی است قبل وعده های غذایی ناهار و شام یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل بفرمایید تا سرکه سیب با حالت اسیدی خود سنگ کلیه ی شما تجزیه و دفع کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }