بنز کلاس S سلطان جاده های ایرانزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بنز کلاس S

آخرین قصر متحرکی که قبل از ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به ایران وارد شد و نتوانست به خوبی خود را به مردم ایران معرفی کند ، بنز کلاس S بود . این خودرو در سال ۲۰۱۴ به صورت محدود توانست مجوز ورود به ایران را بگیرد و می شود گفت که جزء خودروهایی بود که توانست عنوان یکی از گران ترین خودروهای ایران را برای خود ثبت کند .

در ادامه مطلب شما را با یک خودروی لوکس جهانی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

بنز کلاس S
بنز کلاس S

طراحی ظاهری

این نسل از بنز کلاس S با یک پلت فرم نسبتاً مشترک با کد W221 روانه بازار جهانی خودرو شد که توانست در بعضی از کشورها مانند کشور خودمان بازار فیس لیفت را داغ کند . شاید برای شما این موضوع جالب بیاید که می شود خودروهای نسل قدیم با کد W221 به کد اتاق W222 فیس لیفت کرد !

حال اگر از موضوع فیس لیفت گذر کنیم ، می رسیم به طراحی زیبای این نسل از بنز S که توانسته است خود را بسیار جذاب تر از نسل قبلی خود معرفی کند .

حتماً بخوانید : بنز S 500 یک قصر متحرک

در نمای جلویی این خودرو دوباره ما شاهد یک جلو پنجره نسبتاً بزرگ هستیم که دو طرف آن را چراغ های ذوزنقه ای شکلی محاصره کرده است .

قشنگ ترین موردی که می شود در نمای جلویی کلاس S مشاهده کرد ، لوگوی معروف مرسدس بنز است که به کاپوت روح بخشیده است .

وقتی به نمای عقب خودرو رجوع کنیم ، شاهد یک چهره شیک و مجلسی هستیم که با دریچه های خروجی اگزوز و چراغ های تیز مزین شده است .

در نمای جانبی هم همانند دیگر خودروهای لوکس شاهد خطوط منحنی هستیم که توانسته یک ارتباط بسیار خوبی را با گلگیرهای عقب و جلوی خودرو بر قرار کند .

بنز کلاس S
بنز کلاس S

امکانات رفاهی

این خودرو را در ایران به نام های دیگری به نام سلطان و قصر متحرک می شناسند . دلیل این نام ها امکانات رفاهی این خودرو است که حرفی برای گفتن نگذاشته است . کلاس S همیشه جزء گرانترین خودروهای کمپانی مرسدس بنز بوده و در اکثر مواقع شاهد این بودیم که این خودرو در اسکورت های بزرگ دنیا بسیاری از افراد مشهور را همراهی کرده است .

امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو سال ها است اکثر خودروسازی های دنیا را به چالش دعوت می کند و می شود گفت بنز کلاس S باعث شده است که خودروسازی های دنیا کمی به خودروهای خود ارتقاء ببخشند و با تلاش خود را به لوکس ترین محصول بنز برسانند .

بنز کلاس S
بنز کلاس S
حتماً بخوانید : مازراتی کواتروپورته یک نیزه دار ایتالیایی

کابین

در کابین این نسل از کلاس S شاهد یک دگرگونی نسبت به نسل قبل هستیم . در این نسل کابین خودرو بسیار زیباتر و لاکچری تر از نسل قبل شده است و می توان معنای واقعی لوکس بودن را در کابین این خودرو به طور کامل درک کرد .

هنگامی که شما درب کابین این خودرو را باز می کنید ، شاهد یک خوش آمد گویی بسیار زیبا از کابین خودرو هستید . بزارید یکم به صورت عام با شما صحبت کنیم . زمانی که درب کابین باز می شود نا خودآگاه در ذهن شما موضوع لوکس گرایی تداعی می شود و به شما این اخطار را می دهد که با آرامش وارد کابین شوید و قلب تپنده ی من را با یک اشاره ی کوچک روشن کنید تا بدانید به چه دلیل به من می گویند سلطان .

سواری این خودر که از زمان قدیم زبان زد عام و خاص بوده است ولی موضوعی که سواری این خودرو را جذاب کرده است ، موتور هشت سیلندر آن است که شما را با یک شتاب عالی در حین رانندگی همراهی می کند و به شما این امید را می دهد که کسی حریف قدرت ماشین شما نمی شود .

بنز کلاس S
بنز کلاس S
حتماً بخوانید : بی ام و سری ۷ آسمان هفتم ایران

رقیب

بی ام و سری ۷ و مازراتی کواتروپورته از رقیب های این خودرو در کشورمان محسوب می شوند . اگر بخواهیم خودرویی را بین این سه رقیب انتخاب کنیم ، بی ام و سری ۷ می تواند انتخاب نسبتاً عقلانی تر از دیگر گزینه ها باشد .

!!!البته توجه داشته باشید که هیچ خودرویی در دنیا بی ام و نمی شود و هیچ بی ام و ای هم بنز نمی شود !!!

بنز کلاس S
بنز کلاس S

ارزش خرید

همیشه خرید مرسدی بنز کلاس S در کل دنیا از ارزش خرید بالایی بر خوردار است ، ولی در ایران به دلیل واردات محدود این نسل از کلاس S کمی در ارزش خرید بالای این خودرو اختلال ایجاد کرده است و به نوعی این خودرو نمی تواند شما را در داشتن یک خودروی لوکس همراهی خوبی کند .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }