porsche 718؛ اشتوتگارتی از جنس رعد و برقزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه ۷۱۸

یکی از اشتوتگارتی های جذاب و اسپرت در بازار خودرویی ایران پورشه ۷۱۸ است که توسط شرکت معین موتور وارد کشورمان شد. می شود گفت در آن دورانی که قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی اعمال شده بود، دیگر خودروبازها هیچ شوقی نسبت به خودروهای بازار نداشتند و اکثر خودروها برایشان جذاب نبود. ولی ناگهان خبری منتشر شد که پورشه باکستر در حال ترخیص از گمرک است. با این خبر دوباره بازار خودرو ایران جان تازه ایی گرفت و همه مشتاق خرید و دیدن باکستر بودند. البته در این پاراگراف روی سخن با کسانی بود که به دنبال خودروهای رودستر و پرفورمنس بوده اند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ شما را با یک رودستر جذاب آلمانی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

porsche 718
porsche 718

طراحی ظاهری

توقع نمی رفت که کمپانی پورشه بخواهد در طراحی ۷۱۸ سنت شکنی کند و آلمانی بازها را با تغییرات خود متعجب سازد، برای همین به توقع پورشه سواران و سنت اصلی خود احترام گذاشت و باکستر را با یک طراحی بسیار مشابه به نسل قبلی خود روانه بازار جهانی کرد.

در نمای جلوی این خودرو ما شاهد همان چهره قورباغه ای معروف هستیم، ولی اینبار به جزئیات بسیار توجه شده است و ما شاهد ریزه کاری های بسیاری در نمای جلویی این خودرو هستیم.

اما نمای عقب یک حال دیگه ای به ۷۱۸ داده است و با نسل قبلی خود بسیار تفاوت دارد. می شود گفت این نسل بسیار جذاب تر و زیباتر شده است و شما می تواند چهره ی واقعی یک خودروی اسپرت را از نمای عقب این خودرو دریافت کنید.

در نمای جانبی بیشترین چیزی که ما را جذب خود می کند، ورودهای هوا است که بر روی گلگیر عقب سوار شده اند و به این خودرو یک حالت اسپرت و جذاب داده اند.

porsche 718
porsche 718

امکانات رفاهی

هر زمان که نام پورشه می آید در ذهن ما خودرویی با مملوء از آپشن تداعی می شود، اما این مسئله در پورشه های ۹۱۱ و ۷۱۸ کمی فرق می کند و شما نباید از این نوع خودروها توقع آپشن های عجیب غریبی داشته باشید.

در مورد امکانات ایمنی باید بگوییم که این خودرو همانند دیگر محصولات پورشه از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و تا زمانی که شما این خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار نداده اید هیچ خطری شما را تهدید نمی کند.

porsche 718
porsche 718

کابین و سواری

باید بگوییم که تمام زیبایی های این کابین یک طرف، دکمه تعویض حالات رانندگی روی فرمان یک طرف دیگر. واقعاً این سبک طراحی پورشه که همانند فراری است، یک حس بسیار خوبی را به راننده منتقل می کند و همش حین رانندگی آدم را دعوت به تعویض حالات رانندگی می کند.

سواری ۷۱۸ بر خلاف تصور بعضی افراد که این خودرو به دلیل موتور ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری توان کافی ندارد، بسیار جذاب و معرکه است. کافی است که شما به پدال گاز اشاره کنید، آن زمان متوجه عملکرد بسیار خوب گیربکس و موتور می شوید که می تواند شما را برای لحظاتی به بالاترین حد هیجان دعوت کند.

porsche 718
porsche 718

رقیب

رقیب های این خودرو در ایران دیگر قدیمی شده اند و نمی توان گفت که در بازار خودرویی ایران بی ام و Z4 رقیب این خودرو است. برای همین باکستر در فعل حاضر رقیب جدی ندارد.

porsche 718
porsche 718

ارزش خرید

اگر به دنبال یک سواری هیجان انگیز، خودروی صفر، خودروی اسپرت و خودروی آلمانی هستید، پورشه باکستر یا پورشه ۷۱۸ می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بد نیست اگر به این خودرو علاقه دارید مطلب پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS را مطالعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }